• Daisy

Någon som har ett presenttips?

Det har fallit på min lott att köpa konfirmationspresent till sambons systerson.
    Funderar på att köpa något som kan vara till minne av konfirmationen, men min sambo säger att det gör man inte längre.

Nu står det helt stilla..... någon påhittig som har tips?

• Svar på tråden Någon som har ett presenttips?
  • Griiisen

Vad är han för "typ av person"..?

• Signatur

En klocka?
    Tycker det ska vara något mer "bestående" i konfirmationspresent. Det är trist att få 5 Biblar kanske, men jag tycker inte heller att man ska ge
    t ex ett datorspel heller. Lite till minne av konfirmationen ska det väl ändå vara?

Kan du inte höra med konfirmandens föräldrar ifall han önskar sig något särskilt?

(Själv fick jag en kristalligelkott, det rekommenderar jag inte till en 14-åring )

• Griiisen

En snygg klocka var ett bra tips! Jag kör med mitt vanliga tips oxå - snygga trendiga/klassiska manchettknappar. Tjejer får ofta smycken i konfirmationspresent och jag tror att killar oxå skulle vilja ha något "fint" även om de kanske inte ska använda det nu så kan de ju använda det senare...

• Daisy

Hej,

förlåt blev tvungen att jobba lite också.... såg era svar först nu!

Han är den blyga typen, så jag ska ärligt säga att jag känner inte honom! Hemskt!
    Men golf är stora intresset. Sen skämmer pappan bort honom med märkeskläder.....

Klocka eller manschettknappar är ju kanon idéer. Tänkte inte på det!! Vilka toppentjejer ni är som hjälper mig.
    Tycker precis som signatur att ett minne bör det ju vara.

Pratade med hans mamma och har själv ingen aning... så det var ju inte till någon hjälp.

Nu känns det genast lättare att ge sig ut på stan ikväll.

Kram och ha en bra dag

• Griiisen

Hur gick det med presenten?

• Daisy

Hej igen Griisen,

sprang som en galning på stan hela kvällen igår

Klocka har hans pappa redan köpt. Min sambo tvekar på manschettknappar, tycker inte att det finns så många tillfällen att använda dem. Så vi har inte kommit någon vart....
    Var in och tittade på fina glas igår, men en tjej är nog mer pigg på att börja samla till framtida hem.

Jag är fortfarande väldigt sugen på att köpa manschettknappar. Tycker att man kan hitta så snygga...... vi får la se!

• My 2

Köp en skjorta till manschettknapparna oxå - så kan han använda dem direkt! Eller varför inte komplettera med matchande slipsnål?

Tumringar är också populärt, det fick min bror i konfirmationspresent förra året.

Andra "grabbiga" saker är ju sedelklämma, kortetui eller fickplunta (han får väl ha saft i den tills han blir 18 *s*)

/my

• Daisy

MuminMy,

tack! Vilka bra tips.

Känner mig så dum, brukar alltid annars kunna hitta på något... men här tog det slut.

Tack!

• Glad i hågen

Om du inte redan har köpt nåt så är ett snyggt killhalsband eller armband ett annat tips. Det finns många snygga olika grova länkar i silver.

• Signatur

Slipsnål. Min bror fick faktiskt en han tyckte om när han konfirmerades. Ganska onödig sak, men bra att ha som kille.

Svar på tråden Någon som har ett presenttips?