• Anonym (tampong!?)

allvarligt-tampong inne över en vecka!!

HJÄLP!

Måste få fråga. Började idag lukta fruktansvärt illa i underlivet o det kom som lite missfärgad flytning-tänkte att-Nu är jag sjuk så jag måste kolla upp detta.

Sen skulle vi bort så jag ville sätta in en tampong för säkerhetsskull om flytningen skulle bli mer. Inte mensdags alls på länge... DÅ kände jag nåt därinne...En gammal tampong!Herregud?? HUR har den kunnat va kvar? Den måste ha varit över en vecka!! Jag har varit o badat o haft sex o aldrig märkt den.......Luktade INTE gott,kan jag säja!

Kan jag blivit skadad eller nåt? Måste man kolla upp det? Har inte feber eller ont i mage eller nå. Luktar betydligt mindre genast.

Fy,så läskigt!

• Svar på tråden allvarligt-tampong inne över en vecka!!
  • Anonym

urk, hur i helskotta lyckades du ha sex?? har du inte feber så ska det väl inte vara nån fara.

• Anonym (Jolly)

Kan du få ut den själv? Om inte, ring gynakuten och fråga hur du ska göra.

• Anonym

Var vaksam bara så att du inte får feber eller känner dig dålig. Tampongsjuka är inte att leka med. Men så länge du mår bra tror jag du kan vara lugn Det har faktiskt hänt mig också. Jag hade inte sex, men den måste ha varit inne i några dagar alltså. Usch va äckligt! Men inget hände annat än att jag tyckte det var vidrigt äckligt.

• Nyfiken gul

bara ett tips, man ska inte ha tampong såvida man inte har mens.

Bättre att använda trosskydd mot flytningar. Inte bra för underlivet att skava med tampong om det inte finns något blod.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Kopp)
    Nyfiken gul skrev 2011-07-02 22:12:53 följande:
    bara ett tips, man ska inte ha tampong såvida man inte har mens.

Bättre att använda trosskydd mot flytningar. Inte bra för underlivet att skava med tampong om det inte finns något blod.
    Menskopp funkar fint vid rikliga flytningar också. 
  • Anonym

Jag hade en tampong inne i tio dagar, hade oxå sex (den blev liksom mosad - men jag undrade oxå hur killen INTE kunde känna den), badade och allt det där. Precis som du säger så luktade det vidrigt, och jag luktade sådär ett par dagar efter innan det rättade till sig, men inget annan än det hände..

• Anonym (tampong!?)

är väl rätt stor "därnere"! efter 3 barn........det gick bara bra...jo,jag bara greppade o slet ut den

Vet inte alls om den varit inne längre? Minns vid ett tillfälle då jag tänkte att jag skulle ta ut en tampong men hittade ingen,o då tänkte jag att nähä,då hade jag inte satt in nån då tydligen.........Hade festat lite o var inte helt på det klara med vad jag gjorde . det värsta är att jag inte alls vet när det var!

jaja,den är då borta nu!!

• Anonym (me too)
    Anonym skrev 2011-07-02 22:39:41 följande:
    Jag hade en tampong inne i tio dagar, hade oxå sex (den blev liksom mosad - men jag undrade oxå hur killen INTE kunde känna den), badade och allt det där. Precis som du säger så luktade det vidrigt, och jag luktade sådär ett par dagar efter innan det rättade till sig, men inget annan än det hände..
    Nästan precis likadant var det för mig, fast det var nog snarare 12 dagar. Den kom ut när jag bajsade, hade inte en aning om att den var där. Luktade inte gott men trodde jag hade fått nån svampinfektion. Riktigt äckligt var det, duschade snippan i typ två timmar efteråt.
  • GulTussilago

Urk! Tur att det inte tog längre tid innan du upptäckte den!
    (vill också göra lite reklam för menskopp, som åtminstone är betydligt bättre än tampong vid flytningar )

Det är nog ingen större fara för infektion nu när orsaken är borttagen.. men håll koll på om de inte försvinner eller om du får symptom på TSS:

"Om du insjuknar i TSS känner du dig mycket sjuk. Du får feber, yrsel, svimningsanfall, kräkningar och diarréer. Ofta blir man starkt röd i ögonen, på tungan och i munslemhinnan. Man får utslag på huden och värk i muskler och leder. Handflator och fotsulor kan svullna upp"
    (www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Toxic-Shock-Syndrome-TSS/)

• Anonym (tampong!?)

alltså,jag är rent ut chockad än!! Trodde aldrig detta gick vara med om!!!!!

Känns helskumt,tänk om jag har nå mer därinne?? Vågar ju inte ens känna efter!?

Fan för detta

Svar på tråden allvarligt-tampong inne över en vecka!!