Vägrar välling
Hej Min dotter på 1,5 år har älskat välling och har fått det både morgon och kväll och även någon gång på dagen ibland om hon har varit kinkig med maten (som hon kan vara ganska ofta). Nu helt plötsligt för några dagar sen så vägrar hon att ta välling, hon gallskriker så fort jag närmar mig med flaskan och hon blir helt galen. Egentligen är det inget problem för barn " behöver" ju inte välling. Men det är så att nu i sommar ska vi vara ute med vår husvagn och då brukar jag söva henne genom att ligga bredvid henne och ge henne en flaska välling i sängen, då somnar hon alltid direkt. Nu i veckan när vi var ute med husvagnen hade hon jättesvårt att komma till ro och hon satte sig upp och ville inte sova, men välling skulle hon inte ha och hon var trött. Har du något tips på hur man kan göra för att underlätta läggningen när vi är ute på semester? Kan tillägga att hemma är det inte så stort problem, vi myser lite och sen lägger jag henne i sin spälsäng och hon somnar efter en stund. Tack på förhand.