Anonym (Frippa) skrev 2011-07-02 23:34:32 följande:
Jag skulle tänka: "Vad är det för fel på lägenheten?". Jag skulle också tänka att acceptpriset var väldigt högt satt. Jag skulle gå på visningen av ren nyfikenhet.
Acceptpriser ÄR ju högre från början, det vore orlimligt annars.
Anonym (Molly) skrev 2011-07-03 13:44:42 följande:
Varför vill du sälja till ett lägre pris än du kan få? Precis som de som har skrivit tidigare så skulle jag undra vad det var för fel på lägenheten, speciellt om det inte skulle stå något särskilt om den så skulle jag bli misstänksam.
Det behöver inte vara något fel alls. Många uppskattar att slippa orlimliga budgivningar och att få veta från början vilket bud köparen accepterar. Om objektet däremot legat ute tidigare under en längre tid och inte blivit såld och senare kommer ut med ett acceptpris så kan man börja fundera lite.
TS,
Du kommer att locka till dig de som vill slippa buda helt enkelt. Men då får du vara beredd att låta den gå för ditt acceptpris också, även om en budgivning vid acceptpris forfarande är möjlig.
Vi kommer att få se alltfler acceptpriser och fasta priser framöver, det har redan börjat. De orlimliga budgivningarnas tid är förbi. Du gör bäst i att sälja snabbt. Lycka till!