• vicki85

Hur ska jag klara körkortsteorin? Någon som har bra tips?!?

Hej!

Är gravid nu i v.13 och håller på med teorin för fullt.
    Har pluggat och pluggat på data och läst i körkortsboken och tycker det är så fruktansvärt tråkigt så man är inte så motiverad att ta tag i det när man kuggat 2 ggr på teorin redan. Första gången fick jag 49 på provet och på andra provet fick jag 51 förstår ni vad frustrerande att vara 1 poäng ifrån :( man ska ha 52 poäng och jag fick 51 helt sanslöst.. Vet inte hur jag ska göra för att orka ta tag i det , vill så gärna ha körkortet innan jag får min lilla bebis. Jag älskar att köra men den teoretiska delen är inte min grej.

Någon som haft det lika svårt som mig och har några bra knep för hur jag ska nå till mitt mål? Jag vill så gärna ta det men känner mig så värdelös när jag misslyckats 2 ggr i rad.

• Svar på tråden Hur ska jag klara körkortsteorin? Någon som har bra tips?!?
  • MammaHela

Kolla om du kan plugga till teoriprovet på en dator istället för att läsa i boken. Mycket roligare då..

• vicki85

Mmm men det har jag gjort redan men motivationen har försvunnit när jag inte har klarat av de 2 proven jag gjort. Blir så besviken på mig själv :(

• Miss Upsey Daisey

försök få tag på Bonniers trafikskola till datorn... Den är MYCKET bättre än den som finns på körskolorna...

den gör frågorna lite roligare..

Lycka till!

• Henax

Med tanke på din ökning med 2 rätt så borde det ju bli "3:e gången gillt!":

Första ggn: 49 poäng.
    Andra ggn: 51 poäng.
    Tredje ggn: 53 poäng!!! Dvs GODKÄND!

Vet precis hur trist det var att plugga teori men jag lovar dig, det är värt det!!! Att ta körkort är nåt av det bästa jag gjort!!!

• norpan10

har du provat med ljudband att lyssna till... vän som kan säga frågorna och du svarar?

Själv så klarade jag teorin på 7;e gången. 6 kuggningar... från att jag började på körskolan till jag var klar så tog det 8 månader. Jag fick massor av hjälp av dåvarande kille och körskolan. Ps jag tog i flen på snabbkurs... skulle vart klar efter 6 veckor.... Och jag är dyslektiker.

Lycka till och plugga varje dag 30 min så sitter det till slut.

• myran02

Kommer du ihåg vad du inte klarade?? Det brukar stå på resultatlappen. Sen pluggar du på det. Så gjorde jag och det fungerade. Pluggade bara på det jag kände mig helt osäker på.

Lycka till du kommer fixa det!!!

• Mist

Aha!!

Jag skrev 3 teoriprov innan jag klarade det!
    Jag lärde mig svaren DE ville ha!! Alltså är det så mycket enklare än vad man gör det till, det är logiska svar till alla frågor.
    Man krånglar oftast till det mer än vad man borde.

Gör teoriprov på nätet!!! Plugga in så mycket fakta du kan från ALLA frågor, sen gör du alla frågor du var dålig på igen och igen.. tills du kan de!

Det gjorde jag och har körkort sen 19:e Juni 2003!!
    Kram å lycka till!

• Jillisen

De som e kassa på teorin är bättre på det praktiska o tvärtom..

Bonnierstrafikskola!!!

Svar på tråden Hur ska jag klara körkortsteorin? Någon som har bra tips?!?