• Anonym (Osäker)

Vad hade du gjort?

Ja vad ska man säga.. Skulle gå ut med partnern i kväll och ha trevligt. Ta några öl och ha det gött. Han är känd för sitt dåliga ölsinne och det brukar spåra. Han är en fantastisk person nykter och inte alkolist. Men dom gångerna han dricker spårar det rejält.

Vi bor inte ihop. Vi har barn på olika håll, men vi träffas intensivt. Jag har mina hundar och min katt hos honom. Vi är ett par, men bor väl egentligen separat.

Sist han drack och det spårade, sa jag till honom att nästa gång det händer så ska han söka hjälp, HAN HAR ADHD... Ej diagnoserad! Eller så ser han inte mig mer.

Nu sitter jag här.. Nyss kommit hem, ringt polisen, han sover på fyllehäcken och jag funderar på om jag ska packa mina grejer och dra. Jag kan inte köra hem idag eller i morgon på förmiddagen eftersom jag själv har druckigt och han kommer väl i morgon bitti kan jag tänka mig...

Jag känner ju endå att han har den här sista chansen... Samtidigt som jag känner mig så sviken..

Vad hade du gjort.. Ska jag sova på soffan.. I hans säng?... Försöka ta mina grejer nu mitt i natten och åka hem.. Fast någon annan får köra..

• Svar på tråden Vad hade du gjort?
  • adrift

För mig hade ja lämnat, men enkelt å säga å svårt å göra.. Men lever en gång å de livet vill ja dela med nån som jag kan göra allt med ! Utan å behöva va orolig mm. En sak som alkohol stöter man på hela livet å de måste man kunna hantera .. Har själv varit ihop med en som inte klarade de så vet hur de är tyvärr..

• Kajee

Jag hade lämnat, men det är väl lättare sagt än gjort.

Är han inte hemma så sov i sängen. Varför få ont i ryggen i onödan?

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Anonym (fundera)

En kompis pojkvän har också tendens att spåra ur när jhan dricker och hon blir arg och förlåter..gång på gång.
    Förstår verkligen att de tmåste vara en fruktansvärt jobbig sits.

Det som är viktigt för dig tror jag är:
    Fundera på om du litar på att han söker hjälp, orkar du stötta honom fullt ut? (han kommer säkert få något/några bakslag) och framförallt om ni flyttar ihop...kan du lita på att han inte  dricker och spårar ur för ditt/dina barn?

Hoppas på det bästa för dig!

• Anonym (Osäker)

Grejen är den att jag också är typen som spårar, min adhd..... Men jag tror jag har nått en gräns nu när jag inte dricker i dom mängderna. Jag har insett mina begränsningar. Det kanske resulterar i ett för mig nyktert liv i fortsättningen tillsammans med honom.. Det kan jag ta. Tycker verkligen så mycket om honom!

Samtidigt som jag är fast beslutet att i morgon bitti när han kommer hem ska han göra ett val. Det kommer göra ont. Men det är nödvändigt för mig. Jag ska inte ha det såhär i framtiden. Jag kanske får packa mina grejer och dra.. Vi får väl s.e.

Svar på tråden Vad hade du gjort?