• Kiina

Vilken paraplyvagn är bäst enligt DIG?

Vilken paraplyvagn är bäst enligt DIG?

Motivera gärna varför.
    För- och nackdelar

Vagnen ska användas av en 9-månaders. Som extravagn vid bil-semester i Sverige.
    (Vi ska besöka djurparker, annars kommer vi mest gå på asfalt)

• Svar på tråden Vilken paraplyvagn är bäst enligt DIG?
  • tulle17

Om du inte kräver vändbart så tycker jag att Maclarens vagnar är oslagbara. Har själv kört ett antal vagnar .Dom har kvalite och är sköna att köra.Har en nu som vi haft i 10 år och  den är lika fin och skön att köra ännu.Dom är dyra men man får vad man betalar för:) kan även rekommendera dessa beg.

• clembke

Jag rekomenderar Akta Graco Mosaic. Har 2 sådana vagnar o tycker att dom är toppen.
    Svängbara hjul där fram som man oxå kan låsa. Funkar bra på grusvägar o på asfalt. Ryggstödet kan lutas långt bak. Till våra fick vi genomskinliga regnskydd.
    Våra 2 sådana vagnar tar ungefär halva bagaget ihop.

• bohusbebis

Gillar egentligen inte paraplyvagnar alls, men vi har en Maclaren Quest som jag faktiskt kan förlika mig med. Den är lätt och smidig, samtidigt rejäl. Vi köpte denna begagnat för 500 kr och är helnöjda med den kvalitetsmässigt.

Quinny Zapp är åxå en vagn som är smidig att ha i bilen,pytteliten hopfälld samtidigt rejäl och lättrullad - dock inte ställbart ryggstöd så det går inte att få vilo el liggläge. Det finns en ny variant som heter Zapp Xtra som går att ha emot sig och som går att ha i flera lägen. Den fälls dock i 2 delar och blir lite större hopfälld.

• Kiina
    tulle17 skrev 2011-07-03 14:59:22 följande:
    Om du inte kräver vändbart så tycker jag att Maclarens vagnar är oslagbara. Har själv kört ett antal vagnar .Dom har kvalite och är sköna att köra.Har en nu som vi haft i 10 år och  den är lika fin och skön att köra ännu.Dom är dyra men man får vad man betalar för:) kan även rekommendera dessa beg.
    Det måste inte vara vändbart.

Visst att dom kostar lite mer nya, men begagnat är ju toppen. Har inte tänkt använda den så mycket, och vi kommer bara använda den till ett barn.
  • Mamma och Mor

Nu har jag inte provat alla modeller på marknaden Flört
    Av de modeller jag ändå hunnit testa så är jag mest nöjd med den vagnen vi har just nu - en Carena lieback lux. Sonen stortrivs i vagnen och den är lätt att manövrera.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Kiina
    clembke skrev 2011-07-03 15:07:54 följande:
    Jag rekomenderar Akta Graco Mosaic. Har 2 sådana vagnar o tycker att dom är toppen.
    Svängbara hjul där fram som man oxå kan låsa. Funkar bra på grusvägar o på asfalt. Ryggstödet kan lutas långt bak. Till våra fick vi genomskinliga regnskydd.
    Våra 2 sådana vagnar tar ungefär halva bagaget ihop.
    Ok, får kolla närmare på den
  • bohusbebis

När jag jagade lätt resevagn tittade jag på Emotion Xtreet, kostar en del men verkar rejäl som en "riktig" vagn... Kanske värt att kika lite på?

• Kiina
    Mamma och Mor skrev 2011-07-03 15:46:11 följande:
    Nu har jag inte provat alla modeller på marknaden Flört
    Av de modeller jag ändå hunnit testa så är jag mest nöjd med den vagnen vi har just nu - en Carena lieback lux. Sonen stortrivs i vagnen och den är lätt att manövrera.
    Provkörde den lite snabbt på Barnenshus i går, hade lite bråttom eftersom vi kom ca 10 min innan de stängde Flört

Jag tyckte också att den verkade helt ok, men just det visningsexet dom hade verkade lite "vinglig", hjulen fram åkte lite hit och dit tyckte jag. MEN det kanske bara va just den vagnen - vad tycker du om dina hjul?
  • Kiina
    bohusbebis skrev 2011-07-03 15:48:32 följande:
    När jag jagade lätt resevagn tittade jag på Emotion Xtreet, kostar en del men verkar rejäl som en "riktig" vagn... Kanske värt att kika lite på?
    Absolut! Det lär kollas upp Flört
  • mammaNena

vi har en acta graco citicross. en skit bra vagn! och billig va den. kommer dock inte ihåg vad den heter nu, för den har bytt namn sen vi köpte den =/ fick reda på det här på fl och det va just DEN vagnen vi har när jag googlade. kanske någon annan som vet här i tråden..

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
Svar på tråden Vilken paraplyvagn är bäst enligt DIG?