Anonym (Varför?) skrev 2011-07-19 22:50:36 följande:
(svamp)
"Ja, jo... det finns, men barnmorskorna upmuntrarr en inte utan tärtom brukar man bli bemött med sura miner våld och okunskap när man vill få pessar utprovat. Femidom konsomer finns inte att kpa i sverige och skulle man få tag i dem så är de jättedyra. Jag tror att mänga litar på barnmorskorna och gynekologerna och säger dessa attt biverkningarna man upplever bara är inbillning och inter beror på p-piller så tror man kanske att det beror på något annat. Kopparspral kan man få bakteriell vaginos av det är rätt vanligt. Jag har hellerr aldrig fått beröm av en barnmorska för att jag använt kondom. Det är inte vi patienter som har luft i huvudet, utan snarare barnmorskorna och gynekologerna som har bligit hjärtvättade av alla olika säljare som de jämt och ständigt träffar från olika läkemedelsblag."
Håller med helt. Klart det är sjukvårdspersonal som är mest hjärntvättade. blir nöästan masshypnos av allt ihop.
Men pessar är billigare än långvarig ätning av p-piller och kvinnliga kondomer kan köpa i ett kit med två olika sorter från Kondomkungen. Jag jobbar inte där
Nya Handboken i Billingsmetoden kostar 120 kr, och kombinerar man kopparspiral med pessar och mjölksyre-gel så får man mindre besvär och minskar risken för uppåtstigande infektioner.
Lite okänd kunskap är att p-piller faktiskt ÖKAR risken för att man ska få infektioner, samt gör att när man väl får dem så blir de ofta "tysta" så man hinner få följdproblem innan man fatta att man har en infektion. P-piller gör också att man i längden kan bli mindre fruktsam, fast läkemedelsbolagen påstår tvärtom.
Det är kanske dags att protestera mot barnmorskors okunskap och tajta förhållande till läkemedelsindustrin?
Jag skriver med mitt riktiga alias så är det bara att maila mig om du vill starta en protestförening, infrmationsförening eller bara vill maila mig här på familjeliv och snacka skit om vården masspsykosen ch våldet mot kvinnorna som detta medför.
Tack för infrmationen omkopparspiral tillsammans med pessar och mjölksyregelet.
Jag vet av erfarenhet att du har rätt ang. p-pillerna, eftersom gestagen bryter ner slemhinnan så blir det lättare tex svampinfektion.
Ha det/ hörs