• Anonym (Oälskad)

Hjälp mig Killar! Hur får jag tillbaks honom?

Detta är ett inlägg till er killar på forumet. Hoppas ni orkar läsa och ge mig lite råd.

För två månader sedan sa mitt livs kärlek efter 4 år att han inte älskar mig längre..utan förvarning under en lång diskussion sa han att han mått skit senaste tiden för han inte känner ngt för mig och inte kan vara med mig längre..allt kändes fel och han kände att han lurade mig. Vi har inte träffats sedan dess men ringt då och då för att kolla hur den ena mår osv, men inte prat om förhållandet eller oss två..utan bara "hej, hur e det, va händer?".

Idag två månader senare känns det skit igen..känns som om han dumpade mig igår.
    Så nu undrar jag, vad ska man göra för att få honom att börja sakna en igen? Ska man ringa? Inte ringa? Gå under jorden? Vad skulle fånge ERT intresse efter ett uppbrott? Uppskattar all tips man kan få om hur man fångar en killes uppmärksamhet igen på bästa sätt, kan inte ta upp det med honom för sist tyckte han bara det va jobbigt så jag har inte nämnt det sedanuppbrottet.

• Svar på tråden Hjälp mig Killar! Hur får jag tillbaks honom?
  • Anonym

Ärligt?

Varför inte bara lita på det han säger, att hans känslor är borta? Och lämna honom ifred?
    Kanske har han fått känslor för någon annan, fast han inte vill tala om det för dig (för att inte såra dig)?

• Anonym

Det är bara att lägga ner alltså.

• stardust88

Jag är visserligen ingen kille men tror inte nån person oavsett, kvinna eller man kan ge dig den perfekta lösningen på ditt problem.
    Jag har varit i ungefär samma sits som dig och älskar man inte någon längre så hjälper det inte att försöka få honom tillbaka. Vill han hålla en viss kontakt, mer som vänner och du tycker det känns okej så låt det vara så. Att ringa honom väldigt ofta eller så har en väldigt motsatt effekt... TRO MIG... Ju mer du försöker få honom tillbaka desto mer avstånd kommer han ta från dig... Iallafall är det så jag har upplevt att det fungerar. Att gå under jorden e väl heller inte det bästa. Han vill ju vara din vän, annars hade han inte hört av sig över huvudtaget. Så tycker inte du det känns för jobbigt så besvara den vänskapen, klarar man inte det är det kanske lika bra att släppa allt för ett tag...(min första kille som jag gjorde slut med efter 3 år hade jag ingen som helst kontakt med på ett helt år, idag är vi väldigt bra vänner) Så det kan fungera, kanske inte på samma sätt som innan, men något som är bra iallafall.

Skulle han hitta tillbaka till dig så kommer det komma av sig själv, känslor är inget man kan styra över.

Lycka till!

• Anonym (inte lätt)

Om han har gjort slut efter 4 års tid så är det ingenting han gjorde lättvindigt.
    Jag vet att det gör fruktansvärt ont att bli lämnad, men mina bästa råd är att

1. ge sig själv ett par veckor och bara gråta och gråta (sätt en deadline)

2. När de veckorna är slut: snäppa upp sig och hålla sig sysselsatt efter det, att absolut inte svara på hans samtal eller mail för det river bara upp gamla känslor.

3. rada upp några dejter så att du känner dig uppskattad som kvinna igen, även om du har noll känslor för de killarna. Det är skönt ibland att bara få bli uppvaktad och ha ett trevligt samtal med någon schysst kille...utan krav.

4. Varje gång du tänker på honom ska du avleda tankarna och hitta på något annat, t ex göra 20 armhävningar eller gå en rask promenad.  

5. Hitta någon tjejkompis som du kan prata med och som du kan ringa när du vill dygnet runt när tankarna blir för svåra. 

• Anonym (Oälskad)
    stardust88 skrev 2011-07-03 15:39:59 följande:
    Jag är visserligen ingen kille men tror inte nån person oavsett, kvinna eller man kan ge dig den perfekta lösningen på ditt problem.
    Jag har varit i ungefär samma sits som dig och älskar man inte någon längre så hjälper det inte att försöka få honom tillbaka. Vill han hålla en viss kontakt, mer som vänner och du tycker det känns okej så låt det vara så. Att ringa honom väldigt ofta eller så har en väldigt motsatt effekt... TRO MIG... Ju mer du försöker få honom tillbaka desto mer avstånd kommer han ta från dig... Iallafall är det så jag har upplevt att det fungerar. Att gå under jorden e väl heller inte det bästa. Han vill ju vara din vän, annars hade han inte hört av sig över huvudtaget. Så tycker inte du det känns för jobbigt så besvara den vänskapen, klarar man inte det är det kanske lika bra att släppa allt för ett tag...(min första kille som jag gjorde slut med efter 3 år hade jag ingen som helst kontakt med på ett helt år, idag är vi väldigt bra vänner) Så det kan fungera, kanske inte på samma sätt som innan, men något som är bra iallafall.

Skulle han hitta tillbaka till dig så kommer det komma av sig själv, känslor är inget man kan styra över.

Lycka till!
    Tack för rådet! Den effekten hade även det i mitt fall när jag ringde honom och var förkrossad, han blev mer kall o tog avstånd så jag slutade med sånt och nu ringer han mig ofta. Jag vill ju absolut att han ska komma tillbaks enbart för att han själv vill! Men när allt känns så jobbigt är det enda jag tänker på att allt ska bli bra igen..hur vet jag inte..
  • stardust88
    Anonym (Oälskad) skrev 2011-07-03 15:46:23 följande:
    Tack för rådet! Den effekten hade även det i mitt fall när jag ringde honom och var förkrossad, han blev mer kall o tog avstånd så jag slutade med sånt och nu ringer han mig ofta. Jag vill ju absolut att han ska komma tillbaks enbart för att han själv vill! Men när allt känns så jobbigt är det enda jag tänker på att allt ska bli bra igen..hur vet jag inte..
    Nej jag vet det inte är lätt, men som ett av de andra svaren du fick så gör man inte slut bara för att efter så många år. Det finns nog en grund till det. Du gjorde bra i som tog avstånd. Jag var lite dum när jag själv satt i den sitsen och fattade inte riktigt vinken, vilket slutat med idag att han HATAR mig, å då menar jag verkligen hatar... Det är jobbigt. Så vänskapen är något du verkligen får ta vara på, om det är något du vill ha.

Men det är bra råd du har fått annars, sysselsätt dig, träffa andra människor så du håller tankarna upptagna med annat. Å är det väldigt jobbigt när han ringer, svara och förklara noga vad du känner. Äve om man inte är tillsammans så hindrar det ju inte en från att vara ärliga med varandra.
  • Anonym (Oälskad)
    Anonym (inte lätt) skrev 2011-07-03 15:41:04 följande:
    Om han har gjort slut efter 4 års tid så är det ingenting han gjorde lättvindigt.
    Jag vet att det gör fruktansvärt ont att bli lämnad, men mina bästa råd är att

1. ge sig själv ett par veckor och bara gråta och gråta (sätt en deadline)

2. När de veckorna är slut: snäppa upp sig och hålla sig sysselsatt efter det, att absolut inte svara på hans samtal eller mail för det river bara upp gamla känslor.

3. rada upp några dejter så att du känner dig uppskattad som kvinna igen, även om du har noll känslor för de killarna. Det är skönt ibland att bara få bli uppvaktad och ha ett trevligt samtal med någon schysst kille...utan krav.

4. Varje gång du tänker på honom ska du avleda tankarna och hitta på något annat, t ex göra 20 armhävningar eller gå en rask promenad.

5. Hitta någon tjejkompis som du kan prata med och som du kan ringa när du vill dygnet runt när tankarna blir för svåra.

1. Tack för alla tips och för orken! Jag har gråtit ut, de första veckorna gjorde jag inte annat än gråta varenda dag tills jag somnade. Men nu kommer gråtattackerna mer sällan..endast ett par gånger i veckan.

2. Han säger att jag även var hans bästa vän och att han vill alltid hålla kontakten. Jag har förlorat min kärlek men kan inte tänka mig hur det skulle va att bryta kontakten helt. Han är än idag ett stöd och jag vågar inte bryta den kontakt vi har..inte endast kärleksmässigt utan han är verkligen min bästa vän :(

3. Detta kanske låter lite skrytsamt men utan att mena så så har jag alltid fått många bllickar att följa mig ute på stan. Jag har aldrig haft problem med självförtroendet och får ofta komplimanger av både tjejer och killar. Men nu får jag en klump i halsen varje gång ngn kille tittar på mig eller flörtar..känns så fel..

4. Jag försöker tänka på allt negativt med honom för det fanns det en hel del..försöker även sysselsätta mig för det är det han gör för han orkar inte va hemma. Det känns jobbigt att sitta hemma påstår han så han jobbar varenda dag nästan.

5. Mina fina vänner har stöttat mig så otroligt mycket..vet inte vad jag hade gjort utan dom! Men ibland känner man sig så otroligt ensam ändå.

Men en sak jag är lite nojjig över är att jag inte vet om jag borde ringa honom då och då eller inte? Om vi inte pratat på några dagar tänker jag att han kanske tycker det är fel att jag bara srtuntat i att ringa på ngn vecka? Vad borde man göra? Bete sig som en vän och ringa lite ibland för att kolla läget eller vad är rätt? Har aldrig varit i denna situarion så jag vet inte hur man ska bete sig..

• Douglas

Du får aldrig tillbaka honom. Så fråga istället hur du kommer över honom. Det som kanske för dig känns som en överaskning, att det kom plötsligt, "vi som hade det rätt bra" osv är förmodligen för honom en bearbetning inom honom själv som vuxit fram under lång tid, längre tid än vad du mår bra av att veta. Ge det tid, tänk så lite som möligt på honom. Gå ut på krogen och hitta nån att ligga med, det snabbar upp processen. På några månader är han historia och du är mogen för något seriöst igen, någon som älskar dig, och växer säkert som person av motgången.

• Douglas

Tillägg: Du mår bättre av att kilppa helt, all typ av relation, gå inte i vänfällan. Då kan du ju ha latenta känslor för han i år som hindrar dig från att hitta "ditt livs kärlek". Inte värt det

• MamaInternational

Antingen respekterar du hans känslor och går vidare eller köper en voodoo docka för att manipulerar hans känslor.

Svar på tråden Hjälp mig Killar! Hur får jag tillbaks honom?