• mammatillnovalie

Vad kostar det att laga iPhone 3GS?

Det hände en liten olycka idag, den åkte i golvet ganska rejält och la av. Nu får jag inte igång den nå mer :(
    Är det någon som vet vad det kan kosta att laga ett sånt problem? Den släppte lite i skalet med, såg jag. På sidorna.. Det lät som något låg löst i telefonen när jag ruskade på den..

Kan även tillägga att min dotter har kastat den i golvet ett x antal gånger så det här var nog sista tjongen.
    Den är ganska ny så det känns ju sådär :( 

• Svar på tråden Vad kostar det att laga iPhone 3GS?
  • Frontline

Omöjligt att svara på.
    Nästan lika svårt att svara på som hur långt är ett snöre...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • tideloo

Har du försäkring på den? I så fall gr det på den,annars är det rätt dyrt att laga den! Jag tappade min i en kaffe kopp,skulle få betala 3200 men hade försäkring så betalade 600 och fick en ny

• Meus Veritas

När min skärm gick sönder gick det på ca 3000, betalade skälvrisk 1200 på drullen. Har du prövat att reboosta telefonen?

• mammatillnovalie

Jag ringde vårat försäkringsbolag igår, skulle få betala 1500:- i självrisk men dom ville ha ett kostnadsförslag och så först. Antar att det kommer kosta som en ny att laga den för dom sa att om skärmen gått sönder kostar det 3500-4000:- och det är ju nästan vad den kostar ny.

• mammatillnovalie

Den värsta är ju att man får väl ligga ute med pengarna själv först? Blir kanske lite svårt för mig att lägga ut flera tusen och sen få vänta på försäkringspengarna. Det handlar ju om rätt mycket pengar!

• tideloo

Jag hade försäkring på telefonen å betalade 600! Det är surt hemförs har så hög självrisk

• EFI
    mammatillnovalie skrev 2011-07-05 08:52:00 följande:
    Den värsta är ju att man får väl ligga ute med pengarna själv först? Blir kanske lite svårt för mig att lägga ut flera tusen och sen få vänta på försäkringspengarna. Det handlar ju om rätt mycket pengar!
    1500 för en ny telefon som normalt kostar 5000 är väl inte flera tusen. Det är ju så här det ser ut om man har sönder sina grejor och ingen annan skall väl behöva betala för din telefon? Flört
     Apple user since 1987
  • mammatillnovalie
    EFI skrev 2011-07-05 11:19:05 följande:
    1500 för en ny telefon som normalt kostar 5000 är väl inte flera tusen. Det är ju så här det ser ut om man har sönder sina grejor och ingen annan skall väl behöva betala för din telefon? Flört
    Nej, jag menade att det blir svårt för mig att ligga ute med flera tusen tills man får tillbaka dom från försäkringsbolaget. 
  • mammatillnovalie
    tideloo skrev 2011-07-05 09:02:55 följande:
    Jag hade försäkring på telefonen å betalade 600! Det är surt hemförs har så hög självrisk
    Ja, det blir ju hög självrisk. Men det kan det vara värt då.
Svar på tråden Vad kostar det att laga iPhone 3GS?