• Anonym (Frukten)

Frukt diet?

Har bestämt mig för att köra nån slags "rensning" för kroppen.
    Tänker bara käka frukt med start imorn och stopp på fredag.

Grejen är att jag är så sjuuukt dålig på att hålla sånna här saker. Jag älskar att gå och småäta.
    Någon som har prövat nå liknande, hur funkade det för er?
    Hur fan ska jag göra för att lyckas :p?

• Svar på tråden Frukt diet?
  • Anonym

Varför ska du göra det? Ska du banta eller rensa kroppen och varför? Tror inte dock på att bara äta frukt varken som rensning av kroppen eller bantning.

• Anonym (Mimmi)

Undrar om frukt verkligen är ett bra alternativ? För att sluta med småätandet så tror jag nog du bör undvika socker och hellre äta sådant som mättar.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-03 19:54:57 följande:
    Varför ska du göra det? Ska du banta eller rensa kroppen och varför? Tror inte dock på att bara äta frukt varken som rensning av kroppen eller bantning.
    Här är ett förslag dock: http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?tem=2&art=330
  • Dixie

varför ska du göra det? 

vill du göra en rensning  finns det ju paket man kan köpa hos hälsokosten - tror det är mycket bättre än att hitta på ngt själv...............

• Anonym

I frukt finns det alldeles för mkt fruksocker. Ta det som ett mellanmål men framför allt inte som en hel diet.

(Sedan kommer du bli dålig i magen av för mkt frukt, ät två lådor jordgubbar så får du se vad jag menar)

• Anonym

Gå på hälsokosten istället och börja fasta. Att bara äta frukt kommer inte göra något för kroppen och är dömt att misslyckat, att äta frukt kommer ju trigga sötsuget ännu mer. Ger det två dagar max.

• Anonym (Frukten)

Vadå inte göra nåt för kroppen? Klart de gör nåt för kroppen

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-03 19:57:00 följande:
    Här är ett förslag dock: www.sund.nu/docs/artikel.asp?tem=2&art=330
    Detta är en godkänd och beprövad metod just för att rensa kroppen testa den istället!
    Frukt innehåller mycket fibrer och fruktsocker och i för stora mängder är det inte bra för kroppen eller tarmarna.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-03 20:07:30 följande:
    Gå på hälsokosten istället och börja fasta. Att bara äta frukt kommer inte göra något för kroppen och är dömt att misslyckat, att äta frukt kommer ju trigga sötsuget ännu mer. Ger det två dagar max.
    Har du aldrig hört talas om frukterianer? De mår hur bra som helst och lever bara på frukt...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-03 20:40:34 följande:
    Har du aldrig hört talas om frukterianer? De mår hur bra som helst och lever bara på frukt...
    Ja och en massa vitamintillskott då frukt inte innehåller allt kroppen behöver.
  • Dixie
    Anonym (Frukten) skrev 2011-07-03 20:15:50 följande:
    Vadå inte göra nåt för kroppen? Klart de gör nåt för kroppen
    vad gör de för kroppen? och varför vill du leva på frukt i en vecka?
  • Anonym (bäst vara anonym)

Har detoxat på frukt och grönsaker i två veckor för två år sen. Gjorde upp en egen variant efter att ha läst runt lite. Åt dock baljväxter en gång om dagen för att få i mig proteiner. Och fisk en gång under dessa veckor.

Gick hyffsat bra att hålla mig till detoxen, jag var extremt motiverad då och min man körde ihop med mig. Mådde mycket bra av att rensa ut skit ur systemet, tarmen som hade blivit kroniskt förstoppad började fungera normalt igen bland annat. Som plus tappade jag mer än 3 kg under dessa två veckor och min man 4,5 kg. Vi blev så peppade av hur bra vi mådde så att vi fortsatte att under resten av sommaren och hösten tappa vikt. Jag gick ner 14 kg totalt, min man 13 kg.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-03 20:42:56 följande:
    Ja och en massa vitamintillskott då frukt inte innehåller allt kroppen behöver.
    Du har inte så bra koll märker jag. Här är lite snabb info från nätet:
    "Utöver alla sura och beska citrusfrukter och bär som uppenbarligen är frukter, så är gurka, tomat, paprika, aubergine, chili och kakao några vanliga exempel på frukter som inte smakar särskilt sött. Man kan till och med gå så långt och klassa vissa gryner och bönor som frukter också. Smakmässigt så finns det alltså olika frukter för att stimulera alla delar av vårat smaksinne, och kan till och med vissa smakupplevelser som vi känner igen."
  • MichelleLindhh

Jag känner några som gått på frukt diet, fast då gjorde dom det för att gå ner i vikt. En tjej som varit överviktig ända sen vi var små, började äta bara frukt i januari och i maj var hon smal. Det var en enorm skillnad, trodde inte mina ögon! Dock så tränade hon en timme om dagen 4-5 dagar i veckan så det gjorde nog också skillnad. Tror hon väger runt 55kg nu och hon är lite längre än mig, säkert 1.70. 

Det var två år sen och hon äter normalt nu och är fortfarande smal. 

Min mammas kompis gjorde likadant i cirka 4, 5 månader och rasade i vikt. Kanske inte bästa dieten men bättre än att svälta sig själv och godare än att bara dricka shakes som min mamma gjorde i några månader och rasade 30kg men gick upp kanske halva igen. 

• Batmamba

Vad är det du ska rensa bort? Och hur ska frukten kunna göra det?

Personligen tror jag att det är bättre att äta bra varje dag istället för att utsätta kroppen för ensidiga "kurer" då och då som riskerar att göra en dålig i magen.

Svar på tråden Frukt diet?