• Anonym (Snusare)

Jag är gravid i v15 och snusar.

Tyvärr snusar jag, är gravid i vecka 15 försöker verkligen sluta.. Men det är svårt. Det är inte lätt, känner som inte att jag har nån som stöttar mig. Har provat 4 veckor med onico, tyckte inte det hjälpte särskilt mycket, Varvade..

• Svar på tråden Jag är gravid i v15 och snusar.
  • Tristani

Jag är i v11 och snusar. Det jag har gjortär att gå ner till miniportioner och har dom i längre så jag snusar inte lika mkt för att snart sluta! Du ska inte bli orolig, du kan inte mer än försöka, var inte för hård mot dig själv :)

• siljeholm

Klart det är svårt, men nu är de lägligt att börja tänka på ngn annan än dig själv, dvs bebisen som bor inom dig.

• And3RZsoN

Ja slutade iof att snusa i vecka 9 hade då snusat i 6 år jag började med det nikotinfria snuset kickup då och sedan slutade jag helt! Har faktist funkat hur bra som helst :D har försökt förr att sluta men inte lyckats då
    Fast nu är ja impad av mig själv :) men visst kan ja känna att en rape portion skulle sitta fint under läppen inte gör att ja behöver det utan gör att huvet skriker efter det, men vill man så kan man ja lovar jag är ett levande bevis :D men testa kickup det snuset är lite mer som riktigt snus å inte torrt å stelt som onico känns under läppen.

• Anonym (me 2)

Här är en till som snusar fast i mitt fall är det värre då jag gått strax över 36 fulla veckor..
    Jag har slutat i omgångar men har mått så dåligt med huvudvärk o yrsel m.m så jag har börjat igen.
    Det är verkligen skit svårt att sluta o jag önskar att jag hade gjort det.
    Hoppas på att mitt barn inte tar skada av detta för då förlåter jag aldrig mig själv.
    Nu när jag ser tillbaka på detta så önskar jag att jag hade mått dåligt istället.
    Men för dig ts är det inte för sent att sluta. se till att fixa någon som peppar o ger stöd.
    Lycka till

• Anonym (Snusare)
    Anonym (me 2) skrev 2011-07-04 01:14:00 följande:
    Här är en till som snusar fast i mitt fall är det värre då jag gått strax över 36 fulla veckor..
    Jag har slutat i omgångar men har mått så dåligt med huvudvärk o yrsel m.m så jag har börjat igen.
    Hoppas på att mitt barn inte tar skada av detta för då förlåter jag aldrig mig själv.
    Nu när jag ser tillbaka på detta så önskar jag att jag hade mått dåligt istället.
    Men för dig ts är det inte för sent att sluta. se till att fixa någon som peppar o ger stöd.
    Lycka till
    Får väl helt enkelt peppa mig själv eller nåt... Det är inte enkelt.
  • Anonym (snusmumrik)

Klart man kan och ska sluta snusa när man är gravid! Jag snusade en dosa om dagen i nio år innan jag blev gravid. Slutade tvärt samma dag som jag testat positivt. Höll upp helt under graviditeten och 1,5 års amning och började sedan glatt snusa lika mycket som förr i samma stund som jag kastade alla amningsbehåar. Gjorde samma sak vid graviditet nummer två.

Klart det inte är lätt! Klart man mår skit. Klart alla motgångar och allt som känns jobbigt blir tusen gånger värre utan prillan - men när alternativet är att tillfredsställa sig själv framför att värna ett efterlängat oskyldigt litet barn så blir det inte så svårt ändå. Jag har aldrig lyckats sluta av någon annan anledning - halkar alltid tillbaka. Men med bebis i magen eller under amning finns det ingen ursäkt att fortsätta.

Din bebis får sämre förutsättningar och chanser till att bli ett fullgånget och välmående barn. Han eller hon kommer också löpa större risk att drabbas av plötslig spädbarnsdöd. 15 veckor är ingenting - släpp ditt dåliga samvete över veckorna som gått och se till att ta ansvar under de 25 som är kvar.

Lycka till!

• Anonym

en snusare hÄr med. Är i vecka 10 och bestÄmt att sluta den hÄr veeckan. kÖpt xqs med lakritssmak. tredje barnet och de andra tvÅ kunde jag sluta tvÄrt med, mycket svÅrare denna gÅng fÖrstÅr inte varfÖr jag bÖrjat snusa igen, tÄnk sÅ mycket enklare att vara nikotinfri.

• butterflower

Det är faksitkst inte det minsta svårt om man har bestämt sig.
    Och det borde inte vara några problem när man är gravid?

Tänk på den ökade risken för missfall och SPD, det borde räcka? 

• butterflower
    Anonym (me 2) skrev 2011-07-04 01:14:00 följande:
    Lycka till
    Lite klent va?
    Kan du inte leva med lite huvudvärk och yrsel i några dagar? 
  • Anonym (snusmumrik)

Anonym: Ja, visst hatar man sig själv när man sitter där och ska sluta ännu en gång!? Så idiotiskt att börja igen när man hållit upp i två år! (men det är ju för barnets skull man hållit upp, inte för sin egen så direkt när man inte längre pumpar in gift i ungen är det fritt fram igen). Önskar dig all lycka!

Svar på tråden Jag är gravid i v15 och snusar.