Angeeliicaa skrev 2011-07-08 10:28:47 följande:
Ja jag vet flera som har valt bort buren nu när de ska ha plats med barnvagn med. Det är ju livsfarligt hunden kan ju få vagnen på sig och det är inte så kul om man krockar och både vagn och hund flyger in i förarstolen. Men deras argument var att det är inte så ofta man har med sig både vagn och hund samtidigt ändå. .Jag förstår inte hur man vågar riskera något genom den tanken. Och vi har med vår hund överallt och har släkt på längre avstånd så vi måste ta bilen dit. Men vissa kanske hellre har hunden hemma vad vet jag.
Har man ett rejält lastgaller så kan väl barnvagnen åka själv där bak, men man ska vara medveten om att den garanterat kommer att slungas runt rejält vid en krock. En hund däremot ska absolut aldrig ha hela bagaget för sig själv, den blir ju som en vante i det stora bagaget och kan slå sönder alla glasrutor och göra sig rejält illa. Och hoppa ut genom en trasig ruta!
Åk till nån bilhandlare och mät lite bagage vettja

och sen be om att få provköra och åk hem och prova med buren och vagnen. Men som sagt, Audi A6 och VW Passat är rätt stora