• Angeeliicaa

Vilken bil får man plats med hundbur och barnvagn i

Vi har en audi a4 och har konstaterat att vi inte kommer få plats med både hundbur (den vi behöver ha är 53 cm bred) samt barnvagn (vilken är 60 cm bred) i bagagen som bara är ca 100-105 cm bred. Vad har ni för bil, och vet ni hur bred dessa är i bagagen? Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken bil får man plats med hundbur och barnvagn i
  • Lena

volvo v70, skoda oktavia kombi och pegout 308 kombi har mycket stora bagageutrymmen iaf.

• vintervante

audi a6 avant har bland de största bagageutrymmet av kombis. vi gick från a4 till den själva nyss. Vi har en hundbur + barnvagn av större modell.

• Angeeliicaa
    vintervante skrev 2011-07-03 21:16:11 följande:
    audi a6 avant har bland de största bagageutrymmet av kombis. vi gick från a4 till den själva nyss. Vi har en hundbur + barnvagn av större modell.
    Okej, vi vill väldigt gärna ha audi då vi gillar denna bil, vad har ni för årsmodell? har ni stor hundbur me?
  • vintervante

vi håller oss också till audi :) det är en 03, så inte sprillans men fin ändå :). den är ca 50 cm bred. Det är stor skillnad mot för a4 an. vi fick inte ens in vagnen i den! Här går den in både på bredden och längden :) och även med hundburen

• Angeeliicaa
    vintervante skrev 2011-07-03 23:57:24 följande:
    vi håller oss också till audi :) det är en 03, så inte sprillans men fin ändå :). den är ca 50 cm bred. Det är stor skillnad mot för a4 an. vi fick inte ens in vagnen i den! Här går den in både på bredden och längden :) och även med hundburen
    Okej ja audi är ju de bästa =) Vad gutt, då ska jag börja leta på blocket =) tack för hjälpen!
  • vintervante

ett tips är att först låna en A6 på en bilfirma, åk hem och prova få in bur och vagn. Så gjorde vi :)

• Fruochmamma
    menilla skrev 2011-07-03 21:25:37 följande:
    Skoda superb
    Fast jag tycker inte alls den är så bred och rymlig som man trodde. Vi hade hundgaller & barnvagn i våran Santa Fé.
    ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Joico

Så glad jag blir över att läsa att ni kommer att fortsätta ha hunden i bur! Det är såå många som skippar buren och låter hunden åka lös tillsammans med barnvagnen. Ren livsfara! Usch!

Passat eller A6 hade jag provat. 

• Angeeliicaa
    Joico skrev 2011-07-07 21:13:26 följande:
    Så glad jag blir över att läsa att ni kommer att fortsätta ha hunden i bur! Det är såå många som skippar buren och låter hunden åka lös tillsammans med barnvagnen. Ren livsfara! Usch!

Passat eller A6 hade jag provat. 
    Ja jag vet flera som har valt bort buren nu när de ska ha plats med barnvagn med. Det är ju livsfarligt hunden kan ju få vagnen på sig och det är inte så kul om man krockar och både vagn och hund flyger in i förarstolen. Men deras argument var att det är inte så ofta man har med sig både vagn och hund samtidigt ändå. .Jag förstår inte hur man vågar riskera något genom den tanken. Och vi har med vår hund överallt och har släkt på längre avstånd så vi måste ta bilen dit. Men vissa kanske hellre har hunden hemma vad vet jag. 
  • Joico
    Angeeliicaa skrev 2011-07-08 10:28:47 följande:
    Ja jag vet flera som har valt bort buren nu när de ska ha plats med barnvagn med. Det är ju livsfarligt hunden kan ju få vagnen på sig och det är inte så kul om man krockar och både vagn och hund flyger in i förarstolen. Men deras argument var att det är inte så ofta man har med sig både vagn och hund samtidigt ändå. .Jag förstår inte hur man vågar riskera något genom den tanken. Och vi har med vår hund överallt och har släkt på längre avstånd så vi måste ta bilen dit. Men vissa kanske hellre har hunden hemma vad vet jag. 
    Har man ett rejält lastgaller så kan väl barnvagnen åka själv där bak, men man ska vara medveten om att den garanterat kommer att slungas runt rejält vid en krock. En hund däremot ska absolut aldrig ha hela bagaget för sig själv, den blir ju som en vante i det stora bagaget och kan slå sönder alla glasrutor och göra sig rejält illa. Och hoppa ut genom en trasig ruta!

Åk till nån bilhandlare och mät lite bagage vettja och sen be om att få provköra och åk hem och prova med buren och vagnen. Men som sagt, Audi A6 och VW Passat är rätt stora 
  • Melsie

Samma problom lite här. har en v70 å ska i den få in två vuxna, en bebis o två hundar.

Får vi in barnvagnen i halva bagaget byter vi dubbelburen mot en halvbur å sen
    får en (den äldsta) hunden sitta med bälte i baksätet....

Sen när barn nummer två kommer....har vi antaglien bara en hund kvar =(

men å andra sidan kanske dubbelvagn?

Hoppas ni hittar rätt bil!          

• hundtok

Ford Mondeo är den enda bil som vi får in både vår MIM-bur 53 cm och vår Emmaljunga City cross 60cm i utan att behöva plocka isär vagnen något. Mycket bra bil!

Svar på tråden Vilken bil får man plats med hundbur och barnvagn i