• Anonym (F)

Rockstil?

Nu kommer det här säkert låta konstigt, men det är inte det som är saken utan jag behöver lite hjälp nu.

Jag kläder mig mycket i "mode" kläder, tjejigt. Min musiksmak har varierat, men för två år sedan lyssnade jag enbart på "rix fm musik". Sedan träffade jag en kille, med musik smak som metallica, avenged sevenfold, slayer mm. Hårdrock. Jag drogs och nu lyssnar jag bara på sånt, det är så sjukt bra! Detta har gjort att jag inte känner att mitt utseende matchar mitt inre? Hänger ni med? Även fast jag har den musiksmaken vet jag inte riktigt hur man ska klä sig. Jag fattar att man inte måste klä sig rock bara för man gillar musiken, men jag känner att min mode stil inte är jag längre..

Jag vill alltså klä mig mer i rockstil. Men hur gör man? Vad har man på sig då? Så jag vill gärna ha tips och råd med allt som har med kläder och hår att göra  

• Svar på tråden Rockstil?
  • Anonym (E)

mm vill oxå veta... men converseskor, slitna jeans, skinnbrallor, jeansjacka utan ärmar, kedjor... fan det är svårt att få det snyggt på en tjej, men det går. Spara mustachen!^^

• Anonym

Har inga direkta tips på kläader, men du kanske kan googla bilder på tex Laila Bagge?

• So far away

Måste bara säga först att jag dyrkar Avenged Sevenfold ;)
    Jag klär mig som dem flesta faktiskt. Stuprörsjeans och nån topp. Men lägger till mycket armband, nitbälte och läckra skor, gärna med kilklack (enklare att gå i).
    Men det som sticker mest ut är nog mina tatueringar. Funderar just nu på att göra avenged sevenfolds logga.

• Anonym (F)
    Linda Fritzh skrev 2011-07-03 21:28:26 följande:
    Måste bara säga först att jag dyrkar Avenged Sevenfold ;)
    Jag klär mig som dem flesta faktiskt. Stuprörsjeans och nån topp. Men lägger till mycket armband, nitbälte och läckra skor, gärna med kilklack (enklare att gå i).
    Men det som sticker mest ut är nog mina tatueringar. Funderar just nu på att göra avenged sevenfolds logga.
    Älskar Avenged Sevenfolk ;) bat country är min favvolåt av dom.

Okej, men det är lite den stilen jag gillar. Stuprör och sen topp, det är inte för mycket, men ändå rock! 
  • Anonym
    Anonym (F) skrev 2011-07-03 21:30:26 följande:
    Älskar Avenged Sevenfolk ;) bat country är min favvolåt av dom.

Okej, men det är lite den stilen jag gillar. Stuprör och sen topp, det är inte för mycket, men ändå rock!
    Svarta stuprörs jeans, en cool top och något häftigt halsband och armband.
  • So far away

Hur ska man säga.... Gillar att klä mig kvinnligt hårdrock men inte som en man eller en "slampa"...

"welcome to the family" ;)

• Kimona

Jag körde ganska enkelt - bandtröja, jeans, nitbälte och nitarmband.

Nitar och "trasigt på ett snyggt sätt" kommer man långt med!

Här är lite stilar:

1
    2
    3
    4

• Anonym
    Kimona skrev 2011-07-03 21:48:41 följande:
    Jag körde ganska enkelt - bandtröja, jeans, nitbälte och nitarmband.

Nitar och "trasigt på ett snyggt sätt" kommer man långt med!

Här är lite stilar:

1
    2
    3
    4
    Länkarna fungerar inte.
Svar på tråden Rockstil?