• Hanna 77

Foglossning nu???

Jag fick mitt andra barn för drygt 6 månader sedan. Mitt första är 2,5 år. Sedan 1-2 veckor tillbaka har jag börjat få ont i blygdbenet när jag går och springer. Nu är vi på semester och igår satt vi i bilen 8-9 timmar och i natt har jag haft så ont att jag inte kunnat sova. Jag hade inte problem med foglossning under någon av mina graviditeter. Har jag fått foglossning nu? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Foglossning nu???
  • Längtans Stina

Hej
    Jag har också fått foglossning efter förlossningen dock mycket tidigare än du, redan efter ett par veckor. Det värker i bäckenbotten på natten efter att jag gått långa promenade med inslag av joggning.

Hoppas att det ska gå över med tiden, så tyvärr har jag inga bra tips. Visste inte ens att det kunde hända.

• Hanna 77

Jag ska ringa en sjukgymnast och höra mig för lite för när man googlar på symptomen så verkar det som att man ska ta det på allvar om det inte har gått över 3 månader efter förlossningen.

Längtans Stina, fortsätter du att jogga lite eller avstår du tills du är helt "läkt"?

MaddeA, jag har inte något preventivmedel nu så för mig beror det inte på det,

• Habanero85

du har inte råkat bli gravid igen? fogarna var då det första jag kände av innan ens mensen var beräknad.. Förvånad

• Habanero85

jag tror det är vettigast att INTE anstränga fogarna.. låt ialla fall en sjg kolla på dig först för säkerhets skull!

• Hanna 77

Nej jag är inte gravid det vet jag med säkerhet!

• Habanero85
    Hanna 77 skrev 2011-07-05 21:25:18 följande:
    Nej jag är inte gravid det vet jag med säkerhet!
    Glad
  • Längtans Stina
    Hanna 77 skrev 2011-07-05 21:11:03 följande:
    Jag ska ringa en sjukgymnast och höra mig för lite för när man googlar på symptomen så verkar det som att man ska ta det på allvar om det inte har gått över 3 månader efter förlossningen.

Längtans Stina, fortsätter du att jogga lite eller avstår du tills du är helt "läkt"?

MaddeA, jag har inte något preventivmedel nu så för mig beror det inte på det,
    Har fortsatt med promenader men tänker ringa till sjukgymnasten i dag för att få tid. Vill så hemskt gärna komma i gång med löpningen igen.
Svar på tråden Foglossning nu???