• Mollz

Amma ute på vintern?

Dottern (i morgon 2 år) fungerade inte alls att amma och efter två månader fick jag ge upp. Lillasyster eller lillebror är beräknad till slutet av december och jag har gett mig fan på att få det att fungera den här gången, men förstår inte alls hur det ska fungera att amma "ute" när det är så kallt, med jacka och hela köret.. Nån med erfarenhet?

• Svar på tråden Amma ute på vintern?
  • Vickan I

Man får gå in någonstans och amma. Att amma ute i minusgrader är varken kul för bebisen eller bröstet. Har man känsliga bröst kommer man def få mjölkstockning då.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • brommamaria

Grattis!
    Jag fick barn 30 dec, var hemma mest eller i närheten av hemmet el nån annan varm plats. Ammade inte ute. I mars gjorde jag det första gången, då var han snabbare på att äta. Nu är det såå skönt att kunna vara ute o amma när som helst. Just ja, jag hade ibland med mig lite utpumpad mjölk åt honom, men det funkade inte så bra, tror han ville snutta och ha närhet.... Satt två månader i soffan o ammade...

• Lady Maria

Jag har ammat utomhus från februari och bor i Norrland. Boob´s tröjor är bra så man inte behöver bli kall. De har särskilda "vintertröjor" som har varmt foder över brösten. När jag ammar i Boob´s tröjor visar jag knappt brösten med undantag för just när jag ska få min bebis att börja amma. 

• IsaCMoJs

Jag har ammat ute med min dotter född i januari, har gått jättebra :D

Svar på tråden Amma ute på vintern?