• ÄnglaFilip06 och MiniBrowni11

när fick ni mens efter er förlossning

Jag har en son på 1 mån och 6 dagar. 

jag fick tillbaks min mens igår.. jag ammar inte utan han får tillägg modersmjölk ersättning + min bröstmjölk..
    men ja tycker de verkar väldigt tidigt endå.. 

• Svar på tråden när fick ni mens efter er förlossning
  • La Lola

Vid 4 mån (helammade) samt vid 5 mån (delammade).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Dimitra

När slutade ditt avslag? Jag fick mens ca 5 veckor efter förlossningen och trodde inte mina ögon Visade sig vara en ny släng av avslag (vilket jag trott slutat) för mensen kom ganska precis ett år senare.

The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Dimitra skrev 2011-07-04 08:46:40 följande:
    När slutade ditt avslag? Jag fick mens ca 5 veckor efter förlossningen och trodde inte mina ögon Visade sig vara en ny släng av avslag (vilket jag trott slutat) för mensen kom ganska precis ett år senare.
    Efter 7 veckor var det nog när jag tänker efter ordentligt.
    The Dimitra universe.
  • Kazeer

Första barnet var nio månader, när mensen kom tillbaka. Då hade jag slutat amma helt två månader innan.

Andra barnet var tre månader, när mensen kom tillbaka. Även den gången hade det gått två månader sedan jag hade slutat amma.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hannis

Min mens kom ganska exakt 10 månader efter förlossningen. Helammade till 6 månader och delammade därefter.

• helene306

10 veckor efter första barnet. Jag helammade. Började med Cerazette och tror de påverkade.
    8,5 månader efter andra barnet. Helammade och sedan delammade. (ammade till största delen) Valde kopparspiral direkt denna gång.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • SilverEmma

En månad efter båda förlossningarna. Hade avslag tio dagar med första och två veckor med andra.

• Elea

Min äldste är 6,5 år, jag har inte haft mens sedan januari 2004.

Har fått barn med c:a 2,5 års mellanrum, men utan att få mens. 

Har tre barn, fjärde på g. 

• bellsii

När jag slutade amma så 8 mån ef förlossning

• Vickan I

Två månader efter att jag slutade amma helt. Hade då ammat i 8 månader innan. Först helt och sedan delammat.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lenilus

Ca 3,5 månad efter och jag helammade. Vart lite besviken, trodde jag skulle slippa den ett tag till Tungan ute.

Svar på tråden när fick ni mens efter er förlossning