Illamående, orsak?
Jag har varit illamående ett tag och börjar bli lite orolig. Kanske någon känner igen symptomen och kan ge tips på hur jag kan ta hand om det?
Det började i måndags i förra vecka. Mådde bra, åkte till jobbet, började må dåligt. Några timmar senare mådde jag RIKTIGT illa och åkte hem. Jag lyckades undvika att kräkas på någon i lokaltrafiken, vilket lätt var dagens höjdpunkt ;)
Tisdags: mådde utmärkt, åkte till jobbet. På vägen blev jag alltmer illamående, och åkte hem direkt när jag kom till jobbet.
Natten till onsdag: vaken och illamående. Var helt slut på morgonen, åkte inte till jobbet. Mådde däremot ganska bra på dagen.
Torsdag: åker till jobbet men är illamående. Det kommer i vågor, men är hanterbart.
Fredag: samma som torsdag.
Lördag: mår utmärkt, woop!
Söndag: åker till jobbet för att ta igen lite från min frånvaro. Mår illa och åker hem mycket tidigare än tänkt.
Måndag (idag): mår bra, åker till jobbet, mår illa, åker direkt hem.
Nu ligger jag i soffan och kämpar mot illamåendet. Så här vill jag inte ha det! Det har "bara" gått en vecka, men det är väldigt irriterande.
Någon som har några tips på vad det kan vara? Eller hur man kan motverka det? Om jag bara blev av med illamåendet kan jag ju jobba, så det skulle vara perfekt.
Jag ska ringa vårdcentralen också, men det är långa kötider och de är inte så duktiga på min vårdcentral. Så under tiden frågar jag här, kanske någon känner igen vad det kan vara?