• pindile

Ni som haft hormonspiral!!! svullna o ömma bröstvårtor....

Jag satte in en hormonspiral för ca 3 veckor sedan. Nu har jag sen igår jättesvullna, röda och ömma bröstvårtor. Jag har enbart känt så vid två tillfällen förut och då har jag varit gravid.

Kan jag ha blivit gravid strax innan jag satte in spiralen? Jag gjorde ju VUL innan, men det kanske inte går o se nåt så tidigt om det just hade hänt?

Jag har läst att man kan få ömma bröst osv av spiralen, jag hoppas ju attd et är därför . Men tycker bara att det känns så konstigt.......

Nån som haft hormonspiral som känner igen sig?

Vad hade du för biverkningar?

• Svar på tråden Ni som haft hormonspiral!!! svullna o ömma bröstvårtor....
  • Mariaaa

Jag hade inga biverkningar förutom kanske lite magont och små blödningar ibland.

• pindile
    Mariaaa skrev 2011-07-04 11:48:58 följande:
    Jag hade inga biverkningar förutom kanske lite magont och små blödningar ibland.

Jag har hat små blödningar också sen jag satte in den. Men mkt mindre än jag hade innan då jag åt minipiller.

Undrar vad dom medar med ömma bröst som biverkningar? själva brösetn eller bröstvårtorna??

• Katariina

Satte in hormonspiral ifeb. Ont i bröstvårtan o övre delen av bröstet. Ömma t.o.m när jag duschade p.g.a
    strålarna från duschen. nyligen börjat avvta obrösten börjar kännas normala.

• pindile
    Katariina skrev 2011-07-06 15:32:50 följande:
    Satte in hormonspiral ifeb. Ont i bröstvårtan o övre delen av bröstet. Ömma t.o.m när jag duschade p.g.a
    strålarna från duschen. nyligen börjat avvta obrösten börjar kännas normala.
    Ja så har jag med, exakt som när jag va gravid, går knappt o duscha o mannen kan ju glömma att han kan röra brösten...hahaha

nej jag testade mig faktiskt igår, för o va på säkra sidan. Men jag är inte gravid så det måste ju vara spiralen som spökar.  Jag va lite orolig faktiskt eftersom jag aldrig kännt så utom när jag vart gravid......  
  • pindile

Måste bara skriva här igen....
    upptäckte igår kväll att jag fått en stor knöl i mitt vänstra bröst. Det känns nästan som när man va gravid och brösten hårdnande, fast det är nu begränsat till en knöl på sidan av bröstet. I det högra känns det inte alls. det ömmar även och gör ont .....

Vad sjutton e nu detta??   Kan man få knölar i bröstet av hormonspiralen?  Jag blev ju såklart rädd, man vill ju inte gärna hitta knölar i  sina bröst.....:(

HJÄLP.....snälla nån som vet??  
    Ringer in imorgon såklart om knölen inte gått bort........      

• Kaxan

Jag har satt in en spiral för hm...2 år sedan kanske...och jag fick alla symptom som graviitet.
    Ont i brösten, ont i magen, illamående, trött mm. ..även blivit lite knöligare i brösten men inget jag har tänkt
    vidare på, utan de blir oftast när de e dags för "mensen"  Jag får bara små små blödningar. Lite trött på alla symtom eftersom de håller i sig i över en vecka...lite jobbigt.
    Hoppas de löser sig för dig!

• pindile
    Kaxan skrev 2011-07-11 19:56:45 följande:
    Jag har satt in en spiral för hm...2 år sedan kanske...och jag fick alla symptom som graviitet.
    Ont i brösten, ont i magen, illamående, trött mm. ..även blivit lite knöligare i brösten men inget jag har tänkt
    vidare på, utan de blir oftast när de e dags för "mensen"  Jag får bara små små blödningar. Lite trött på alla symtom eftersom de håller i sig i över en vecka...lite jobbigt.
    Hoppas de löser sig för dig!

Ja, men nu börjar jag bli oroilig för knölen som ju bara finns i ett av brösten......om det vore mjölkkörtlarna borde väl både brösetn vara likadana? knölen är större än en vindruva och går att rucka på...lute konstigt??sen sitter den liksom bara på utsidan av brösten, annars brukar ju det vara runt hela bröstvårtan som det blir knöligt och hårt......    Fyyyy va jobbigt, får nog ringa in imorgon o se va dom tror på gyn.....
  • Kaxan

Aha, ja det är alltid bäst och ringa och kolla upp så man inte går och oroar sig och skrämer upp sig.
    Håller tummarna att det inte är något speciellt!
    Berätta gärna hur de går

Svar på tråden Ni som haft hormonspiral!!! svullna o ömma bröstvårtor....