• Lina78

Liseberg, sonen 107cm

Hejsan!

Vi har till helgen tänkt att åka till Liseberg med våra barn. Älsta sonen är 5år och lite kort i rocken, 107cm. Såg att många av de lite mer spännande åkattraktionerna har en längdgräns på 110cm. Hur noga brukar personalen på Liseberg vara? Tror ni att dom kan tumma på reglerna lite eller är det fasta 110cm som gäller.

Tycker lite synd om honom då vi ar fler barnfamiljer som ska åka och de andra 4-6åringarna är över 110cm.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Liseberg, sonen 107cm
  • Busbellan

De brukar vara noga med de där längdgränserna och jag förstår det, börjar de tumma på reglerna nånstans så hamnar de snart i en svår sits. Men jag förstår er, har en12-åring som är kort, 137 cm nu och oj vad hon har väntat länge på att nå 140 gränsen

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Men är du verkligen säker på att även 4-åringarna som ska med är 110 cm, låter ganska langt. Min dotter är alldeles snart 4 år, och 105 cm och hon ligger ändå lite över medel.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Red drum

Men det handlar ju om säkerhet, de åker ju dit big time om det händer nåt, men framför allt kan ju ditt barn skadas!

• sockertopp84

Dom är noga,vi va där för 2 år sedan.Jag o sonen skulle åka någon karusell de va 90 cm som gällde.Stått i kö jätte länge o de va precis att han fick åka den.

• Pochahontas

Eh... TS? Är du säker på att du vill att dom ska tumma på säkerheten för din son? Det hade inte jag velat i alla fall...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Red drum

De har måttstockar, kommer ungen under pinnen är han för kort och får inte åka.

• Frila2

Det är ju inte en regel man satt för att hindra barn att åka roliga attraktioner utan för att man helt enkelt behöver vara av en viss längd för att åka säkert. På samma sätt som en man på 202 meter inte kan åka allt då det finns risk för säkerheten.

• såärdet

japp.  Min son var preciiiis 140 nu i sommar och de kollade honom  noga

• FrökenLöken
    Red drum skrev 2011-07-04 11:06:08 följande:
    Men det handlar ju om säkerhet, de åker ju dit big time om det händer nåt, men framför allt kan ju ditt barn skadas!
  • tackförfisken

Vissa är väldigt noga, andra inte ! Beror nog på personen i " kassan" märkte vi..

• kiwi2012

Kan rekommendera dig att gå ner till gästinformationshuset, där kan dom mäta honom, med skor på, och är han godkänd 110 cm så kan man be att få ett extra band runt handleden så att han inte står i kö på ngn attraktion sen och så mäter dom med sin sticka o så får han inte åka.

Gå dit ner, ligger mittemot "parken" med alla handavtryck.

Alex 980805 - Mio 051213 - Villemo 110418
Svar på tråden Liseberg, sonen 107cm