• Anonym

Kan jag använda utgångna

progesterone vagitorier? Dem gick ut sept-07!!
    Kan det vara skadligt? Har dem tappat sin verkan??

Hoppas på snabba svar!

• Svar på tråden Kan jag använda utgångna
  • Anonym

Klart du inte kan använda dom.....

Men apoteket har ju öppet, åk och köp!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-04 11:36:12 följande:
    Klart du inte kan använda dom.....

Men apoteket har ju öppet, åk och köp!
    Mitt recept har gått ut =(, kan inte få tag på min läkare heller
  • Anonym

Nej, använd inte dem, de har förmodligen knappt någon verkan kvar och är fulla av bakterier!

• Anonym

Ja farliga är dom nog inte men efter så lång tid kan man nog räkna med lite sämre verkan.
    Jag pratade med en doktor angående ögondroppar, som enligt förpackningen håller en månad öppnade, han sa ett år senare kan du använda dom, dom  är inte dåliga. -Jag kommer inte säga det officiellt men dom fungerar.

Det gjorde dom också.

• Anonym (ok)

de är inte farliga, de är vakumförpackade så bakterier kommer inte in. Ring gynavdelning på ditt närmsta sjukhus och fråga om du tvekar.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-04 11:38:04 följande:
    Ja farliga är dom nog inte men efter så lång tid kan man nog räkna med lite sämre verkan.
    Jag pratade med en doktor angående ögondroppar, som enligt förpackningen håller en månad öppnade, han sa ett år senare kan du använda dom, dom  är inte dåliga. -Jag kommer inte säga det officiellt men dom fungerar.

Det gjorde dom också.
    Jag har använt utgångna vagitorier förut, men inte så här gamla, de var väl ett år gamla då, det var ok.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-04 11:37:08 följande:
    Mitt recept har gått ut =(, kan inte få tag på min läkare heller
    Nog måste det finnas andra läkare på plats som ser i din journal och kan skriva ut nytt recept?
  • Anonym
    Anonym (ok) skrev 2011-07-04 11:39:43 följande:
    de är inte farliga, de är vakumförpackade så bakterier kommer inte in. Ring gynavdelning på ditt närmsta sjukhus och fråga om du tvekar.
    Ja det ska jag genast göra, Tack för tipset!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-04 11:40:11 följande:
    Nog måste det finnas andra läkare på plats som ser i din journal och kan skriva ut nytt recept?
    Senast jag fick nytt recept på dessa var 2006, kanske de vill ha någon kontroll innan? Vilket som jag har inte hittat någon ännu, men letar vidare.
  • Anonym

Gå till gyn eller MVC och få nytt recept.

Svar på tråden Kan jag använda utgångna