FruBecks skrev 2011-07-05 14:12:43 följande:
Illusion skrev 2011-07-05 06:16:34 följande:
men ursäkta mig för att jag inte är så jävla perfekt som det förväntas av mig och vet exakt allt om allting än! det är ju inte som att jag ska föda i morgon, men kanon, verkligen skitbra att du är så förbannat jävla förberedd då. idiot.
Ja rätt klantigt uttryckt av gaolin måste jag säga. För egen del har jag fullt upp i mitt liv och tusen saker i skallen med husbygge, familjetragedi, och jobb och kom på i förra veckan att vi måste ju söka föräldrapenning också (är i vecka 34)! Och det är inte helt enkelt att tolka allt vad som står på deras hemsida kan jag tycka. Det bästa är att ringa och prata med Försäkringskassan, jag fick vill alla svar jag behövde och jättebra hjälp av en trevlig dam där. Lycka till Illusion, det löser sig alltid på något sätt och man kan inte veta allt om allt.
.
SamsonS skrev 2011-07-05 14:51:45 följande:
Håller med FruBecks faktiskt. Har själv haft svårt med att få ordning på allt bara genom att läsa deras sida! Har man aldrig varit insatt i det innan är det jättesvårt och krångligt. Och infomötet om fk var verkligen helt värdelöst (iaf där i bor) och vi fick knappt någon info alls! Det hon sa till oss var i princip "Ta ut så få dagar som möjligt, det är det bästa". Vet inte hur många gånger hon upprepade den meningen under den timmen vi var där...=/
Det kommer att ordna sig för dig :)
Tusen tack, lycka till ni också! Har i af skickat in moderskapsintyget nu. Det ÄR krångligt, så jag ska ringa och prata med dem när intyget kommit in och så. Väljer att inte ha panik. Jag tror att allt går som det ska och då kommer inte lillan ut än på ett tag :) Men om man nu måste försvara sig med något förutom att jag ogillar att stressa, så är anledningen att jag inte satt mig in i exakt allt än att jag haft fullt upp med lillan i magen, blödningar etc.
Ja och med alla gravidhormoner är det inte svårt att känna sig kass och ta åt sig heller hehe.