• Hon

överföra från SEB till Swedbank

Jag har en kompis som satte in pengar åt mig som han är skyldig mig natten till igår. Men pengarna har inte kommit in än. Hur brukar det gå till? Kan det hinna komma in idag, eller är det så att det kommer imorgon eller i övermorgon?

• Svar på tråden överföra från SEB till Swedbank
  • SusanneSJ

Det kan ta upp till 3 bankdagar innan pengarna kommer in eftersom ni har olika banker och har du inte fått in beloppet innan kl 12 idag så kommer dem tyvärr inte idag iaf.

• Vinxen

Är det mellan olika banker brukar de ta minst en dag. Men de kan ta 3 bankdagar. Alltså onsdag eftersom söndag inte är en bankdag.

• Hon

Pratade nyss med min mamma och hon sa att det kan hända att det kommer in vid 15.00 idag, men det tycker jag låter konstigt. Får väl vänta och se och verkligen hoppas på att de kommer in imorgon! Har en kompis som skickade från en bank i skåne till swedbank, det kom in samma dag? Jag förstår inte grejen.

• SusanneSJ

Kl 15 har jag inte hört som brytpunkt, men det är kanske också olika =) vi har många banker här i skåne som samverkar med swedbank och är fristående men ändå under swedbanks styre och är det en sån bank din kompis satte över pengarna ifrån, så är det därför det kom in direkt =)

• Hon

okey, då vet jag. jag hoppas verkligen pengarna kommer in imorgon, behöver dem! återstår att se.

• Hon

Jag borde göra det. Det är fortfarande inte inne. Hur skumt som helst.

• MåsteHittaPåNågot
    Hon skrev 2011-07-06 16:28:02 följande:
    Jag borde göra det. Det är fortfarande inte inne. Hur skumt som helst.
    Och du kan lita på din kompis att h*n har fört över pengarna? Har du kollat med kompisen vilket kontonr h*n skrivit så att det inte har kastats om några siffror? Har du kollat med kompisen att pengarna har dragits från dennes konto?
  • Hon

Jag har fått en bild på överföringen då jag tidigare haft svårt att lita på honom.
    Allt som står där stämmer, så jag förstår inte vad som är fel. Det kan omöjligt vara fake.

i52.tinypic.com/2cej0g2.jpg
    såhär ser överföringen ut. har strykt över mitt kontonr, hans kontonr och namn. ser något ut att vara felaktigt?

Svar på tråden överföra från SEB till Swedbank