• flingansnö

parken zoo, ngn som kan svara?

Jag ska åka dit med mina barn på onsdag.  finns det kärror att låna? Hur är det med mat, är den bra?  När man köpte biljett online kunde man förboka parkering, behöver man det? an man köpa häfte med kuponger till åkatraktionerna eller måsta man ha åkband? Får vuxna åka med sina barn? Är det gratis eller måste man betaöa för den vuxna?

Hoppas att ngn kan svara!

• Svar på tråden parken zoo, ngn som kan svara?
  • Shaun the sheep

Det finns kärror, tror de kostar 20 kr styck. Att förboka parkering kan nog vara bra, vi var där i söndags och då var det fullt. Åkattraktionerna vet jag inte riktigt, men jag tror att både vuxen och barn måste betalas för.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • mapena

Det finns kärror att hyra. Kommer ni dit tills det öppnar så ska det inte vara några problem att få en parkeringsplats. Det finns två olika parkeringar, det är dock en bit att gå från den ena. Det går att köpa både kuponger och häften för åkattraktionerna. Vissa karuseller åker vuxen med gratis i när det är ett betalande barn som åker. Maten är bra, men ganska dyr. Det finns t.ex. tacobuffé på ett ställe, men den kostar 125:- för en vuxen.

• a mor

Jag kan nog inte allt men några svar har jag.

Maten tyckte jag var helt okej. Fanns en hel del att välja på.
    Parkeringen bokade jag inte i fjol iaf. Kom i tid räcker.
    Man kan köpa kuponger eller häften. Eftersom det visade sej att min tjej kunde åka själv i de flesta karusellerna så blev det åkband för henne och några lösa biljetter för mej. (så jag kunde teståka med henne där det behövdes) Kul hade hon och behövde inte stå i några superköer någonstans.
    Åkband är ju värt om du antar att ditt barn vill åka myyycket karusell. 

• flingansnö

just ja, vad är det för typ av kärror? Har de två eller fyra hjul?

• flingansnö

ok, så man kan inte låta ett barn åka i dem.... får ta med ståbräda till storpojken då. 

• MammaBella

Ät inte på det sk. asiatiska stället bara, smakade skolmat, varmhållen dåligt dessutom.

• flingansnö

ok, tack! Det ska jag komma ihåg!

• MINA GOA BARN

Tror dem även har skrindor. Parkering är aldrig några problem, är det fullt på den första parkeringen så finns det allt som oftast på den andra parkeringen och det är inte lååååååååångt att gå. Numera är det tidsbegränsat på Tuna Parks parkering, annars är det många som parkerar där. Finns också utomhusbad  på Parken. Utanför Parken Zoo finns Corner, jättegod hamburgerställe, inget Donken tjafs liksom.

Svar på tråden parken zoo, ngn som kan svara?