Äta Diane när min mamma har åderbråck, farligt?
För ett antal år sedan fick min mamma åderbråck i benen som hon fick operera bort.
Nu har jag varit hos läkare idag där han sa att jag hade PCO efter att ha tittat på mina äggstockar (min mamma har också det). Han skrev ut Diane åt mig, jag sa att jag annars kunde äta yasmine men han tyckte att diane var det rätta för mig. Men jag vill minnas att jag läst att man inte ska äta diane om man har blodproppar i släkten? Det som gör mig osäker är att läkaren frågade inget om detta. Min mamma hade som sagt åderbråck och hon trodde att om man hade det så hade hon mycket lättare för att få blodproppar, så nu vet jag inte om jag ska äta diane eller inte.
Finns det någon som kan reda ut det här åt mig?
Vill säga att det som gör mig så osäker på allt är att den här läkaren inte var bra, han va utlänsk och förstod knappt mina frågor. Han sa att jag hade vita flytningar och ville göra ett citadelprov på mig. Jag frågade va det innebar, men det kunde han inte svara på. Jag frågade två gånger men han sa bara att jag skulle få hem papper sen och han trodde inte att de var farligt!? Berättade det för mamma sen och hon kunde uttala det där testet och förklara för mig Varför man tar det, hon förstod va de ett va citadel prov när jag förklarade vart de ont osv när jag tog det.. hon har själv gjort det ett par gånger. Dom tar ju bort en bit av livmodertappen då och det är ju inte skönt.
Jag frågade också vad diane gav för biverkningar men det var bara att läsa på lappen sen sa han som ligger i förpackningen. Dålig läkare så det skriker om det. Egentligen skulle han inte ens få ta ett test på mig när jag frågar va det är och han inte kan svara på det.. men va gör man inte i ett sånt läge? Han va också ganska hårdhänt av sig, usch för gynekeloger. Jag har ingen bra erfarenhet av dom.
Nu ska jag inte sitta här och gnälla men jag avskyr gynbesök. :@
Hjälp nu tjejer! Ska jag äta diane?