• Rinjina

Mjölksyrebakterier?

Hej!

Vi ska åka till Teneriffa på fredag och jag brukar äta mjölksyrebakterier innan, så magen ska hållas i skick. Kan jag göra det även den här gången fast jag är gravid eller vet nån om det är ohälsosamt?

Tack på förhand!

*kram*

• Svar på tråden Mjölksyrebakterier?
  • Petsie

Bör inte vara några problem (vid vanliga doser) då dessa bara verkar lokalt i tarmen. Det finns ju massor av livsmedel (dofilus, proviva etc) med dessa kulturer och det blir ju inte farligt bara för att man förpackat dem i tablettform istället.

• Kattiz

Helt ok...nyttigt faktist! Hellre skydd i tarmen av Gefilus än nån annan basilusk!! Ha en trevlig resa!

Kram

• Junibarn

Äter alltid mjölksyrebakterier (probion)och så även nu under graviditeten så det ska nog inte vara någon fara enligt min alternativa läkare. Ha en trevlig semester!

• pcotjej

ska bara tala om en sak om bakterier 1 kapsel av tex acidofilus motsvarar i bakteriemängd ca 2-3 lite fil med bakteriekultur. sedan så är bakslarna magsyreresestenta så de når ned dit där de behövs. risken med fil är att bakterierna inte överlever magsyran och därför får sämre effekt.

ha de gott!

Svar på tråden Mjölksyrebakterier?