• Sessans

fler som har barn som har fått nässelutslag??

min dotter har fått nässelutslag...... fler som harbarn som har fått det och vad har ni fått för behandling?? här kommer utslagen och försvinner efter några timmar och sen dyker dom upp en annan dag....

• Svar på tråden fler som har barn som har fått nässelutslag??
  • Altruism

Ja, min son (5 år) har också till och från men vi har kommit på att han får dem när han äter ketchup...

• anna01

Vår son fick de va kovepenin.

Mio 000220 Max 051121 Elliot på väg :)
  • Altruism

Min son är alltså inte allergisk mot tomat eller likande... Mår inte dåligt av ketchup eller nåt... men tror det är liposinolet (heter det så)... han blir liksom fläckigt prickig på hela överkroppen i ett par timmar och sen försvinner det...

• pessica

jag själv får nässelutslag ofta, utan anledning..haft i 2 år.. ingen som vet varför..kroppen bara utsöndrar det ibland, kan bero på kyla, värme, tryck osv..

Då äter jag kortison eller tavegyl..

• Flisan79

Vet inte om ni ser de blåsliknande utslagen men så såg dottern ut på ben och rumpa en dag Var rött runtom "blåsorna"/utslagen. Hann nästan gå bort helt innan vi kom till VC men fick konstaterat att det var nässelutslag. Har bara varit så en gång så vi vet inte vad hon fått i sig som hon reagerat på.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Sessans

och hon har dom ju på armen.. och de kliar men de försvinner ju lika fort som de kom nästanpå...

• Flisan79
    Sessans skrev 2011-07-04 20:13:09 följande:

Så här ser tösens prickar ut...

Ja, precis så där såg de ut. Över hela vaderna, låren och skinkorna. Kom och försvann lite fram och tillbaka under några timmar.
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Ninna2901

Min dotter fick oxå det när hon va 3 månader...jagva ensam hemma och blev rädd,åkte ner till akuten och fick tavegyl att ge henne ifall det skulle komma tillbaks.Häromkvällen fick hon utslagen igen när hon ätit jordgubbar,och jag gav henne tavegyl så försvann det.Det är allergi av något slag,antar att min är allergisk mot jordgubbar då:(

Svar på tråden fler som har barn som har fått nässelutslag??