• Alicia

Gravid med flicka = ful hy och hår, gravid m. pojke = fin hy och hår?

Gammal skröna jag vet men ganska kul att se hur det varit för er där ute. :)
    Jag var gravid och fick en dotter. Hade finnar och håret var hemskt, slutade med att jag klippte det kort.

• Svar på tråden Gravid med flicka = ful hy och hår, gravid m. pojke = fin hy och hår?
  • annelie80

Första barnet - en tjej, dålig hy, bra hår!
    Andra barnet - gravid nu - Enligt RUL en tjej superfin hy, kanske inte dåligt hår men jag tappar i massor, mer än när jag ammade...

• adrift

Pojke första å hade gravidprickar men fint hår i slutet:) nu har ja gravidprickar , äckligt hår känns se som :p

• ElizaDay

Har fått två pojkar, och om jag får säg det själv så har jag aldrig varit snyggare:) mitt hår var glansigt, hade bra hy och riktigt "strålade". Tyvärr försvann det ganska snabbt efter förlossningen :(

• Somsocker

Ja, skrönan säger att "en dotter stjäl moderns skönhet".
    För mig stämde det inte alls - Har en dotter och jag hade jättefin hy och fantastiskt hår under graviditeten.

• WPmamman

Haft tvÄrtom pÅ mina barn. De typiska pojktecknen nÄr jag vÄntade dottern och de typiska flicktecknen nÄr jag vÄntade sonen. Till och med kinesiska kalendern hade fel om bÅda

• SsandraAA

Väntade enäggsflickor hade jätte fin hy o hår;)

• Pickeli

Har haft en av varje graviditet. De var helt olika på alla  sätt och vis. Båda gångerna har det dock kommit pojkar!

Google it!
  • Alicia

Kul med så många svar :) och att det är så olika. Är förövrigt gravid igen och har värre hy än vanligt men är bara i v.6 så i får se hur det blir senare.

• laural

Inga hudförändringar med något barn. Två flickor har jag.PÅ alla andra sätt som andra skrönor säger (hjärtslag, magform osv) var graviditeterna totalt olika.

• Silverälvan

Jag är gravid med en flicka och varken hy eller hår har förändrats. Kroppen fortsätter som vanligt, bortsett från större mage ;)

• hjärterum

Väntar en flicka och har känt mig fin hela graviditeten- nån enstaka finne i början men senare inget av den varan...håret har med varit bra- växt och blivit mycket tjockare och perfekt varje färgning!
    Har fått pojkar innan ,men minns inte att det var mycket skillnad då på hur jag brukade vara.

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Empiiis

Vi fick en flicka och jag hade fräsch hy och jätte tjockt och glansigt hår. Var mycket fräschare utseendemässigt än vanligt.

Svar på tråden Gravid med flicka = ful hy och hår, gravid m. pojke = fin hy och hår?