• miababia

skara sommarland, astrid lindgrens värld

Undrar om någon kan ge mig lite tips,  har inte varit på något av dessa men vill hitta på något med sonen ca 4½ år.
    Prismässigt så är det inte så stor skillnad för oss 3.
    Sonen är inte så jätteförtjust i att bada men Skara såg ut att ha en hel del saker att åka (karuseller, berg och dalbanor m.m.) och de flesta får han åka om man tänker längdmässigt.
    Finns det saker att åka på Astrid L värld?
    Är det värt pengarna om man nu kan säga så, blir ju ändå runt 900kr för oss plus att vi måste äta något
    Kanske finns något helt annat mycket bättre att göra runt Lidköping och Västervik?

Är inte så sugen på High chaparal

• Svar på tråden skara sommarland, astrid lindgrens värld
  • Cia o krabaten

Skara är nog mer värt m ni vill bada också. Tyckte karuselldelen var lite sådär (Var där 2-4 juni i år)
    MEn om dte är karuseller osv han gillar så varför inte Gröna Lund, Liseberg eller kanske tom Tivoli i Köpenhamn? 

• miababia

funderade på liseberg. de andra ligger lite långt  bort.

• AnkaVanka

Skulle inte åka till skara med barn som inte kan simma. Hela poängen är ju vattenland.

• 7 michelingodingar

jag skulle hellre åka till skara vi var där midsommarhelgen med våra 7 barn och tycker absolut att det är värt pengarna lite synd bara att det inte fanns mer karuseller för de som är under 1 m.
    vi har varit på astrid lindgrens värld en gångpå somaren och en gång på julmarknad (vi borca 3,5 mil därifrån) men jagkan inte för mitt liv förstå att folk väljer att lägga pengar på det!! vart sååå besviken bägge ggr!!

• JA77

Skara är bara en enda lång kö vackra sommardagar. 45 min i kö till nästan allt, fullkomligt bortkastade pengar om man inte har barn som gillar att plaska i pool eller vila på gräset med sina solande vuxna :)

Svar på tråden skara sommarland, astrid lindgrens värld