• Anonym (Katt)

Hallen luktar katt-kiss trots att jag skurat. Vad göra?

Är det bara att byta golv eller finns det något annat att pröva?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hallen luktar katt-kiss trots att jag skurat. Vad göra?
  • Nyfiken gul

vad är det för typ av golv?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Katt)

linoleum

• Anonym

Klorin brukar min sambo använda, det tar bort lukten...

• Anonym (Katt)
    Anonym skrev 2011-07-04 22:36:59 följande:
    Klorin brukar min sambo använda, det tar bort lukten...
    Jag får testa det. Jag har prövat ättika men det blev nästan värre....
  • Glitter2

Visst finns det väl speciella medel som tar bort just kattlukt? Har för mig det

• Anonym

Tror att hon brukar ha på lite citron efter också men det är nog för att de inte ska kissa där igen, kattar har ju en tendens att fortsätta om de väl har börjat...

• Anonym (Katt)
    Anonym skrev 2011-07-04 22:41:03 följande:
    Tror att hon brukar ha på lite citron efter också men det är nog för att de inte ska kissa där igen, kattar har ju en tendens att fortsätta om de väl har börjat...
    Jepp, jag vet. När lukten försvinner eller golvet är nylagt kommer jag nog ha vaxduk eller nåt på golvet där för vi får inte bukt med problemet hur vi än gör... och jag är ju väldigt förtjust i kattskrället.
  • Anonym

Är det alltid samma ställe det sker?

• Lena Miranda

Nånting som verkligen fungerar är urine off finns på djurmagazin.. men de är mer för möbler och skall även övertäckas i 24- 48 timmar beroende på hur gammal fläcken är.. en de har iaf fungerat på för oss som råkade ut för revir pink i både soffa och säng.. Luktade gott gjorde de oxå..

• Anonym (dörr)

Är du säker på att det är kissat på golvet? Doften borde ju försvinna.
    Jag skurade hela vår hall för jag trodde ena katten hade kissat inne. Tog även och torkade väggarna. Men det var en kattfan som hade markerat på ytterdörren.

• Anonym (Alsolsprit)

Vanlig alsolsprit från apoteket. Häll över i en gammal sprayflaska, spraya på, låt dra en liten stund och torka sen av. Funkar, billigt, enkelt.

• Anonym (Katt)

Alltid samma ställe såvida jag inte haft citron där. Då hittar hon ett nytt ställe tills citrondoften försvunnit. Nu lägger vi ut plastade underlägg och då håller hon sig till dem, men dessvärre är lukten kvar. kan tillägga att vi har två katter och tre lådor om någon undrar.

• pluppfamiljen

Det försvinner tillslut men prova besök en Zoo affär de kanske har något ? 

Blivande 6 barns mamma
  • Breakdown

Absolut INTE klorin!
    Jag vet inte vad det är, men katter gillar något i klorinet och kommer kissa där igen.
    Köp urine off, piss off eller liknanade på djuraffär. Köp även ättika och häll i ett glas och
    ställ i hallen, ättikan kommer att dra åt sig kissdoften!

// fd kattuppfödare.

Svar på tråden Hallen luktar katt-kiss trots att jag skurat. Vad göra?