• Fragglerock

Gelénaglar? Gör ont när de fixeras under lampan?

Jag har gjort naglar många ggr innan men gick nu till ett nytt ställe där de satte gelé för att förstärka mina egna naglar. Men när jag satte handen under lampan så gjorde det skitont i fingertoppen i några sekunder når materialet stelnade, typ en brännande känsla. Jag har aldrig varit med om detta innan fast jag provat naglar i olika märken och material! Är det nån mer som varit med om detta - ska det va så?
    Jag frågade tjejen men hon sa att det kunde vara så med just detta märket tydligen, men det lät konstigt tycker jag!

• Svar på tråden Gelénaglar? Gör ont när de fixeras under lampan?
  • Lourdes

Det gör ont, jag har haft byggda naglar i perioder under flera år, när gelen stelnar så känns det...

• LPW

Jag gjorde en nagelförsärkning för ett tag sedan (i gelé) och det kändes inte det minsta. Jag tycker att det verkar lite märkligt att det skall göra ont, men det kanske beror på vad det är för material som används?!

• Lourdes

Det beror på hur starka rör nagelbyggaren har i lampan.. Vissa har bara ett rör och det känns inget alls

• Fragglerock

Jahapp! Men då kanske det är inte så konstigt då! Märkligt att jag aldrig varit med om det innan bara - men å andra sidan å slipper man ju det helst! Ja, då får jag bara gilla läget och bita ihop!

• Gisse the one and only

Har aldrig känt något

• AnnaGBG

Jag har testat gele 1 gång och det gjorde ju skitont!!

Jag föredrar Acryl med pensel ( inte den som doppas och donas ) av många olika skäl! Snyggast framförallt!

• Aziza

Jag har lagt gelé på mina naglar i över ett år nu och ibaldn bränner det snabbt till när man sätter handen under UV lampan. Tror att det är lite olika faktorer inblandade huruvida det känns eller inte och hur mkt det känns.
    Jag har byggt i acryl för men gillar helt klart gelé bättre.

• JessicaåIda

Har använt både akryl & silke. Föredrar silke då de är mycket tunna & lite mer flexibla samt mycket naturliga. Har aldrig provat gele.

• Annemone

Jepp det gör ONT!! Brukar ta ut dem då och trycka fingertopparna mot bordet någon sek sen är det bara att köra på. Känns bara en gång lite stickande/brännande.

• tea1982

Det känns faktiskt lite men det e inte direkt nån megasmärta.. gele håller inte så bra i det svenska kalla vädret dock, jag rekommenderar akryl (har förstärkning själv sen 2 år tillbaka), håller som berg på de flesta och gör dessutom inte ont att få behandling med.

• Earth Angel

Jag håller på och lär mig att bygga naglar i gele just nu (jobbar på salong som hud - och spaterapeut sen tidigare). Det är tydligen helt normalt att det kan bränna till under uv-lampan när gelen stelnar, generellt sett bränner det mer ju tjockare lager med gele det är pålagt. Så det är ingenting som är farligt lr fel men kan som sagt kännas lite obehagligt. Ett tips är att föra fingrarna in och ut ur lampan ungefär en 10 ggr istället för att hålla naglarna under lampan hela tiden.

• eyry

Det bereor på att man har känsliga naglar, men kan också vara att nagelteknoloegen läger på för tjockt. Jag använder en annan gele till dem som får ont, då känns det ingenting. Drt ska ju inte göra det minsta ont egentligen

• Lms86

jag köpte ett gelékitt en gång till att göra själv och då sprayar man på någon spray så att det härdar. Men det kräver VÄLDIGT mycket tålamod att göra en sån grej själv.. inte för att skryta men jag blev väldigt nöjd av resultatet.

• 87an

det gör ont...bränner typ i fingrarna känns det som

• Kiruna

Jag får fruktansvärt ont när dom målar med gelelack och har händerna i en härdare ????

Svar på tråden Gelénaglar? Gör ont när de fixeras under lampan?