• Anonym (Lost)

Ätit p-piller i 15 år-vill bli gravid.

Hej
    Jag har ätit p-piller (senast neovletta) i 12år,jag är 26år och försöker nu bli gravid. jag slutade med mina piller 5 maj och har nu idag fått min andra mens om jag inte räknar med pillermensen. Kan jag då anta att allt är som det ska första var det  25 dgr mellan mensens starter andra nu då 31 dgr, är detta normalt? kommer inte ihåg hur min mens var innan jag började med p-piller. Jag har hört så olika om hur det går att bli gravid efter pillerstopp, vissa säger att man ska räkna med minst 1 år innan kroppen ställer in sig rätt och andra säger att den gör det på en gång, vad gäller?
    Vet att det inte gått så många försök än men när man väl bestämt sig vill man ju att det ska gå på en gång.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ätit p-piller i 15 år-vill bli gravid.
  • Aleksandra Barnmorska

hej!

Efter man slutat med p-piller har  man lika stor chans att bli med barn som en kvinna som exempelvis använt kondom dvs 20% per menscykel. det är för alla normalt att det tar upp till ett år innan man blir gravid oavsett om man ätit hormoner el inte. Försök att slappa av och ge det lite tid,

lycka till

Svar på tråden Ätit p-piller i 15 år-vill bli gravid.