• ullis83

Hur funkar min trygghetsförsäkring på Elgiganten?

Vi köpte en 42 tums plasma tv från Elgiganten i mellandagarna och fick då info att deras trygghetsförsäkring täcker även om våra barn skulle putta tvn i golvet.

Ja, nu har den gått i golvet, men vad händer nu?

Jag ska ringa när dom öppnar sen, men är det någon här som vet?

Kommer jag att få vänta i flera veckor på en bedömmning eller kan dom se på plats att den inte går att laga (det är stora sprickor över hela tvn)

Om jag får vänta, hur länge är rimligt?

Lukas 070410 och Tilde 090501
  • Svar på tråden Hur funkar min trygghetsförsäkring på Elgiganten?
  • A7411

Jag jobbade med försäkringsutbyten för några år sedan på Elgiganten, nu har rutinerna ändrats lite vet jag. Men det brukar ta några veckor och du ska kunna få en låne-TV under tiden (ev. måste du tjata lite). De brukar ta in TV:n till verkstad för att konstatera skadan.

Tänk på att du måste ha en skadehändelse, det vill säga du måste säga vad som hände och när. Om du inte vet vad som hände så kan du inte få ersättning för skadan. *Bara en liten varning för det kan vara ganska surt att bli utan ersättning om man råkar säga fel.*

Lycka till Glad

• ullis83

Har ringt nu och beskrev vad som hände och även skadorna på tvn (stora sprickor i skärmen). Ja, jag ska lämna in den så beställer dom en ny med en gång, då dom inte kan laga den om det är sprickor i den

Visst, jag får lägga ut pengar på en ny försäkring, men det får det vara värt

Lukas 070410 och Tilde 090501
Svar på tråden Hur funkar min trygghetsförsäkring på Elgiganten?