• Anonym

    Dotter ledsen vid lämning på fritids ...

    När min dotter började skolan i höstas gick allt bra vis lämning m m. Men efter några månader började hon bli ledsen vid lämningen på fritids och så har det nu varit till och från hela tiden ... mest till. Till saken hör att hon började i en klass där hon inte kände någon alla hennes dagiskompisar började en annan klass som hade enskilt fritids, så hon hade inga vänner till en början.

    Men hon hittat många vänner och är en populär liten tjej både bland killarna och tjejerna.

    I samband med att hon vart ledsen varje gång vi lämnade på fritids så ville hon inte längre gå på kalas, gå hem till kompisar m m utan att jag eller min man var med.

    Vi har aldrig tidigare haft problem med lämningar, hon har bara vinkat och sagt hejdå så länge hon gick på dagis. Hon har alltid innan gått hem till kompisar och gått på kalas själv men någonting hände i höstas ... nu kan hon då o då gå hem o leka hemma hos kompisar men helst vill hon leka hemma.

    Vad kan vi göra ? hur kan vi hjälpa henne eller underlätta för henne ?

    Känns som hon har separationsångest, är detta bara en fas hon går igenom eller vad tror du?

    Mvh en orolig mamma som bara vill sin dotters bästa

  • Svar på tråden Dotter ledsen vid lämning på fritids ...
  • Anonym

    Glömde skriva ... att ni vi väl lämnat så är hon inte ledsen länge utan det går över väldigt fort ..

    Och när man hämtar vill hon aldrig gå hem, för hon tycker om att vara i skolan och under dagarna funkar allt kanon.

    Det är bara vid lämningen som hon blir ledsen annars funkar allt jätte bra. Hon har många kompisar och är omtyckt av alla.

Svar på tråden Dotter ledsen vid lämning på fritids ...