• MiaP

Xperia X10 mini?

Hej!

Jag är i stort behöv av en ny telefon. Har lusläst recenssioner och kollat in varenda hemsida som säljer. Vilken djungel!

Har ändå fastnat för Sony Ericssons Xperia X10 mini. Priset är ju också helt ok. (1280 :- på eshop).

Är det någon som har den som kanske kan säga för och nackdelar? Jag är ute mycket och vill ha en liten smidig telefon att kunna ha i fickan. Vill också kunna ta lite foton som är hyfsade och ha en musikspelare med mig. Jag messar mer än jag ringer. Det kanske är nackdelen med den här lilla telefonen?

Snart kommer ju också en ny Xperia mini men jag vill inte betala hur mycket som helst. Då får man kanske också hålla till godo med de lite äldre modellerna

Tips och åsikter så blir jag jätteglad!

Tack på förhand!

Mia

• Svar på tråden Xperia X10 mini?
  • Moonis

Jag har Xperia X10 mini pro och är jätte nöjd. Hade lite svårt för android grejen i början med alla appar men har vant mig. Messar du mycket så ska du absolut välja pro som har ett litet tangentbord du drar ut. Är jätte lätt att skriva på och skulle jag byta upp mig till en annan SE så kommer det bli med tangentbord.

• MiaP

Tack. Själv tycker jag det verkar krångligt med tangentbordet. Har en hund i den andra handen. Eller ett koppel rättare sagt

Blir den repig lätt? Finns väl skydd att köpa annars kanske.

• Moonis

Nej, inte alls krångligt faktiskt. Har aldrig orkat skriva så mycket sms innan men nu är det roligare för man slipper sätta in sina egna ord eller gå efter ett stavprogram som tar fram orden. Behöver inte heller trycka fram flera gånger för att få fram rätt bokstav eller trycka om för man råkade trycka förbi.

Repiga tror jag alla kan bli men bara att köpa skydd till ju  

• LillaNovaK

Min son har också den och han tycker att den är skitdålig! Jag har också testat använda den och jag är inte imponerad...

• UngMorsa

Jag tyckte att den var bra, hade mycket funktioner och var lättanvänd men FAN så liten!

• evelayna
    Moonis skrev 2011-07-05 09:29:44 följande:
    Jag har Xperia X10 mini pro och är jätte nöjd. Hade lite svårt för android grejen i början med alla appar men har vant mig. Messar du mycket så ska du absolut välja pro som har ett litet tangentbord du drar ut. Är jätte lätt att skriva på och skulle jag byta upp mig till en annan SE så kommer det bli med tangentbord.
    har med funderat på en sån telefon sitter bokstäverna på tangentbordet som dom gör på datans eller sitter dom annurluda? kan man sms utan tangentbordet om man skulle vilja?
  • Ellaria

För liten skärm för att vara en touchtelefon, särskilt om man väljer bort tangentbordet.

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • SVejsan

Har en minipro och är nöjd.

+
    Bra pris
    Hygglig kamera, (bäst i prisklassen)
    Smidig
    OK tangentbord

-
    Alla appar funkar inte pga skärmstorlek, avsaknande av dualtuch.
    En del spel funkar inte pga sämre processor 
    Ingen fortsatt uppdatering av android version
    Liten skärm
    Tråkig blå bakgrund i menyerna

--

Tangentbordet gör ju dessutom att du inte täcker för skärmen samt har lättare att skriva in udda webadresser. Du kan hantera den utan tangentbordet också - du har valfriheten!
    Har du tänkt att titta på film så är det fel telefon!

Räkna med att behöva köpa ett display skydd (är nöjd med Invisishield)

• humma

Har den och en iPhone och ska jag iväg och "bara" vill ha en telefon är den grymt smidig. Slipper väska o.d. men i konkurrens med användarvänlighet så står den sig slätt. Tyvärr..

• Moonis
    evelayna skrev 2011-07-05 10:37:00 följande:
    har med funderat på en sån telefon sitter bokstäverna på tangentbordet som dom gör på datans eller sitter dom annurluda? kan man sms utan tangentbordet om man skulle vilja?
    Dom sitter likadant och man kan skriva utan. Då skriver du på skärmens tangentbord.
Svar på tråden Xperia X10 mini?