• Äldre 5 Jul 09:46
    59166 visningar
    301 svar
    301
    59166

    Vad e det roligaste din respektive sagt/gjort i sömnen

    Jag kan börja=)


    Min man plockade upp sin klockradio när den ringde på morgonen,höll den som en telefon till örat och svarade tjeckt


    Ja det e Jonas


    Tror du jag dog av skratt!!??


    Svar ja.


    Nu e det eran tur.

  • Svar på tråden Vad e det roligaste din respektive sagt/gjort i sömnen
  • Äldre 5 Jul 09:58
    #1

    Puffar o fortsätter
    En helg när min klocka ringde när jag skulle stiga upp för att gå till jobbet sätter han sig lugnt upp på sängkanten drar på sig en socka, väntar en stund o drar på sig den andra.
    men älskling vad gör du?Du e ju ledig idag.
    Han svarar sömnigt
    herregud så gott,lägger sig igen o drar täcket upp till näsan. Sötnöt. det var han värd att få sova en stund till när en annan åkte o jobbade

  • Äldre 5 Jul 10:12
    #2

    "Vem har släppt ut hunden?" Fattar de inte att om man öppnar kan den ju försvinna?"

    Ungefär så lät det för flera år sen när gubben drog nån monolog i soffan. Jag skrattade så jag grät! Inte har vi nån hund heller! En annan klassiker är: "Är det sten rätt igenom?"
    Han pratar ofta i sömnen i soffan-aldrig i sängen,då är det jag som står för tjoandet! Skrattande
    Jag brukar fråga vad han sa och då säger han samma sak eller fortsätter på samma tema. Minns inget när han vaknar heller.

  • Äldre 5 Jul 10:21
    #3

    Min man vaknar mitt i natten sätter sig upp och säger " Det är någon här" hetsig och taotalt livrädd lät han.
    Jag höll på att få en hjärtattack eftersom jag inte förstod att han sa det i sömnen och vi har våra barn i rummet intill.
    Jag väckte maken och tvingade ut honom för att kolla så att det verkligen inte var någon där :)
    Skoj i efterhand.

  • alexan­der201­1
    Äldre 5 Jul 10:22
    #4

    jag gör hela tiden en massa sjuka saker i sömnen. har ställt mig upp o dragit persienen upp o ner länge innan jag gick o la mig. sambon försökte få kontakt med mig men nä det gick inte.


    En annan sak som han säger är att jag ofta varje natt kryper ner under täcket ner till fotändan av sängen, kryper upp o lägger huvudet under kudarna o säger SPÖKEN, kryper snabbt tillbaka till fotändan o sätter mig upp under täcket och huttrar.


    en annan kväll diskuterade jag högt och länge över hur vi skulle bygga ett hus. tydligen var jag med i renoveringen redan och skulle mäta upp brädor och frågade sambon vad måtten skulle vara på bredd, längd osv..eftersom han inte fattade att jag drömde eller vad jag drömde om så blev jag mer o mer frusterard och höjde rösten eftersom jag inte fick nått vettigt svar.


    Nu när jag är gravid så har jag ett x ntal gånger bitit han i sömnen för att jag har drömt om mat för att jag kanske har lagt mig hungrig. bet han mitt i huvudet en gång, flera ggr i nacken och även skinkan hahaha

  • Äldre 5 Jul 10:26
    #5

    Min sambo vaknar ( jag sitter vid datorn i sängen ) , gravid o sömnproblem som jag har så kläcker han
    - Har du rökt?
    haha .. trodde jag skulle dö av skratt .. undrade vad han drömde igentligen haha :P ..  (har rökt innan men inte sens jag blev gravid :)) 

  • Äldre 5 Jul 12:40
    #6

    Det var nog när mannen drömde att vi höll på att ramla ner för ett stup. Han tag tag i mej och vräkte oss båda ner på golvet brevid sängen. Det var väl inte så kul just då, men efteråt har vi skrattat gott åt det.

  • Äldre 5 Jul 12:47
    #7

    *favoritar*

  • Josebo­sse
    Äldre 5 Jul 12:50
    #8

    Sambon hade somnat i soffan när det ringde. Han svarar och jag förstår inte först att han fortfarande sover... Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det var han sa för när jag förstod att han sov så bröt jag ihop totalt, har inte skrattat så mycket på flera år... Till slut sa han bara -Ähch! och slängde ifrån sig telefonen vilket gjode att jag skrattade ännu mer.... Tog själv telefonen men kunde inte prata för att jag skrattade så hysteriskt! Killen som ringde tycket att vi var VÄLDIGT udda...

  • Hanniz­84
    Äldre 5 Jul 12:54
    #9

    min man har alltid massa knas för sej när han sover..
    inte så roligt alla gånger, vid ett par tillfällen har jag vaknat av att han typ sitter o glor på mej.. , o en gång tryckte han en kudde i ansiktet på mej... Drömmer
    han pratar massor oxå, o är väldigt kärleksfull vissa gånger Flört..

    det längsta han babblat om var väl Djurgårdens laguppställning, o vilka som va bra resp dåliga


    ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Illusi­on
    Äldre 5 Jul 12:54
    #10

    Min sambo började panikartat skrika som en tjej strax efter att han somnat in och sparka med foten som en hund som sover. Jag väckte honom för att höra hur det stod still och hans kvicka svar med STOR rädsla i rösten fick mig att skratta så jag säkert kunnat kissa på mig om jag var nödig: Han hade drömt att (kudden vid hans fot) han hade stått vid en gardin och nånting smekt hans fot, så kollade han bakom gardinen och där fann hann en skitäcklig (?) kattunge! Hur läskigt som helst tyckte han då. Gissa om han fick en mjukiskatt i julklapp sen ;) Fast när man berättar detta vidare för folk så är det plötsligt ett större kattdjur. haha.

    En annan gång vaknade han av att han låg och juckade frenetiskt och bestämt i luften men eftersom han inte fick nåt motstånd så juckade han högre och högre i hans jakt på motstånd. Han vet inte vad han drömde och tyckte mest han var konstig. Så han somnade om.

    Annars är det just när han får dödsrycket och skriker till som en tjej precis innan han somnar som roar mig nåt enormt. 


Svar på tråden Vad e det roligaste din respektive sagt/gjort i sömnen