• Hjärtat längtar

    Familjebild till Taiwan! Hjälp!

    Denna veckan kommer vi träffa hela min makes familj och hela min familj! Därför tänkte vi passa på att ta en familjebild på våra respektive familjer som vi sen kan använda när vi ska skicka ansökan till Taiwan!

    Finns det krav på hur man får se ut på bild? Är det till exempel tillåtet med bara axlar? bara fötter? Eller något annat man bör tänka på? Isf behöver vi meddela vår familj vad de ska ha på sig osv! Snabbt svar tack! Makens familj kommer i morgon! Kram Skrattande

  • Svar på tråden Familjebild till Taiwan! Hjälp!
  • koalabjörn

    Ha "sedesamma" finkläder och inneskor = finskor.

    Inga nakna axlar och inga nakna överarmar, varken på tjej eller kille ! Ha isåfall en sjal över axlarna eller en bolero, kofta el dylikt.

    Inga nakna fötter. Tjejer får ha sandaletter men killar ska ha hela finskor = inga sandaler eller gympaskor.

    Inga glas med vin eller öl eller cigaretter får synas.

    Inte shorts på killar. Inte för kort kjol på tjejer. Inga tatueringar. Killar få ej ha smycken eller långt hår.

    Se glada och trevliga ut, Håll gärna om varandra, eller håll varandra i handen.

    Passa på att gå ut en promenad i solen och ta ett gruppfoto vid en vacker strand eller någon annan trevlig plats.

    Alla ska se rakt in i kameran....och LE SkrattandeSolig

  • Hjärtat längtar

    Tack så jättemycket för svar!!!

    Vet du att detta gäller för just Taiwan?

    Vi tänkte ta bilden ute i vår trädgård. Så antagligen kommer ju alla ha skor. Måste killarna ha finskor? Tror inte de har det nämligen. Räcker det om killarna har skjorta, det borde väl vara tillräckligt fint?

  • koalabjörn

    Bäst du kollar med din organisation exakt hur de vill ha fotona.

    Jag tänker att Taiwan är som Kina gällande kulturen och har liknande åsikter om vad som är passande klädsel och inte...

    Skjorta blir säkert jättebra, och har killarna inte skor behöver ju fötterna inte vara med på bilderna. Det kan ju vara halvbilder också :o)

    PS när jag skrev "hålla handen" förut så menar jag inte att hela gänget ska hålla varandra i handen (som en annan ringdans kring granen) Tomte  Jag syftade på dig o din make. Men förstod du säkert ! Solig

Svar på tråden Familjebild till Taiwan! Hjälp!