• Anonym (130 kg)

Nutrilett en månad - hur mkt rasar man?

Leker med tanken att äta Nutrilett en månad. Vet att det rekommenderas av dietister för gravt överviktiga.

10.000 steg per dag och en månad med Nutrilett? Ett tufft schema, men oxå en start på ett nytt liv.

Vad kan det sluta på? - 15 kg?

Erfarenheter?

• Svar på tråden Nutrilett en månad - hur mkt rasar man?
  • roffe

Det beror ju på hur mkt nutriletts dagsintag innehåller samt hur mkt du äter idag. Grymt bra initiativ dock :)

• Anonym (130 kg)
    roffe skrev 2011-07-05 13:01:28 följande:
    Det beror ju på hur mkt nutriletts dagsintag innehåller samt hur mkt du äter idag. Grymt bra initiativ dock :)
    5 påsar om dagen, inget annat. Vidrigt, men nödvändigt...
  • Anonym

jag rasa ca 15 då vägde jag 80 cm några månader efter barn 2...

• Tingeling82

Jag körde en 10 dagars kur när jag var som störst då vägde jag 110 kilo och rasade 8 kilo på dom dagarna så jag skulle tro att du MINST tappar 15 kilo :) Duktig du är och lycka till! Och förresten då gick inte jag något mer än jag brukar.

• Anonym (130 kg)
    Anonym skrev 2011-07-05 13:10:09 följande:
    jag rasa ca 15 då vägde jag 80 cm några månader efter barn 2...
    Borde innebära några kilon till på mig då. 20 kanske. Vore en grym skillnad för kroppen det!
  • Anonym

eftersom du har en ganska stor övervikt (om man ser till ditt namn) så skulle de nog inte vara omöjligt att gå ner 10-15 kg. men skulle råda dig till att ta det lugnt första veckan, för de blir säkerligen en stor omställning för kroppen att få så lite energi...beroende på hur mycket du rört på dig o ätit innan vill säga. tar du redan nu dagligaa promenader på ca 10 000 steg så fortsätt, men om du inte gör de så låt de vara i en vecka så kroppen inte chockas med både lite mat o träning på en gång.

• Filbunke

Inget jag skulle rekommendera alls! Det är inte sunt. Dessutom jättelätt att gå upp sen. Jag vet vad jag pratar om. Har själv vägt närmre 120 kg en gång i tiden.

• Anonym

tror att du minskar mer än 15kg faktiskt!

du är grymt duktig om du fixar det... jag skulle köra nu, höll ut i 5dgr sen ville jag bara spy av tanken på en shake!

hejja hejja!!

• Anonym (130 kg)

Jag har ställt mobilen på larm med 3 timmars mellanrum, dricker mycket vatten och en tesked Physsilumfrön i vatten två gånger per dag. Och försöker att röra på mig mer än vanligt.

• Anonym

jag började äta nutrilett i januari i år men jag har aldrig klarar att äta 5 påsar om dagen, jag har ätit 2-3 påsar om dagen och sen vanlig middag med familjen, jag ville inte att mina barn skulle se att jag åt "annat". Däremot på jobbet osv har det funkat jättebra med nutrilett + en och annan frukt + motion.

Jag gick ner ca 9 kg från januari till maj, kanske 0.5 kg/vecka om jag gör ett genomsnitt.
    Först gick jag ner typ 3 kg på 5 veckor sen tog det stopp i nästan en månad innan det satte fart igen så man ska nog vara beredd på "platåer". Har också försökt bygga upp min träning mer och mer.

Simmat och powerwalk är väl det jag gjort mest. Nåt zumbapass kanske v.v och sen har jag hantlar och abslider hemma som jag kör med nästan varje dag en liten stund. Försöker hålla igång.

Nu har jag lyckats hålla samma vikt sedan maj, har inte gått ner nåt mer men koncentrerar mig nu på att "tajta till kroppen" istället :)

Svar på tråden Nutrilett en månad - hur mkt rasar man?