Icke godkänt på oae hörseltesterna...döv??
Min son nu sex dagar gammal har inte fått något resultat alls vid oae hörseltesterna som gjorts..tydligen ska resultatet hamna på lägst 80 (någonting) men i detta fall inget resultat alls. Tydligen kan det bero på fosterfett, fostervatten i öronen etc..men jag är så himla orolig att han inte hör något alls!
Ska göra ett tredje test i morgon, men jag känner på mig att inget har förändrats tills då.
Tänker på hela hans framtid, kan man gå i vanlig skola då man är döv, var ska han arbeta, kan man få hjälpmedel som gör att han kan höra?
Tycker ändå att han reagerar på vissa ljud, rycker till då någon nyser tex men då inbillar jag mig att det bara var en ren tillfällighet eller att han reagerade ¨på grund av något annat. Försöker prata med honom och han tittar men kanske är han bara intresserad av rörelserna på läpparna och i ansiktet..
Jag ber till högre makter att det ska vara bra med hans hörsel och att vi snart får ett godkänt resultat..jag klarar inte av att gå iovisshet..kanske hela sommaren, för nu ska väl vårdpersonalen ha semestrar och får en remiss någonstans så dröjer det månader. Vill bara få njuta av bebistiden, vara glad och tacksam för min son och inte oroa ihjäl mig för det här.
Han föddes inte för tidigt, och var normalstor. Någon annan som misslyckats på oae-testet? Någon som har hörselskadat eller dövt barn som vill berätta något?