Förb...lata ungdomar!!!! Någon som känner igen sig?
Håller på o bli totalt galen på mina tonårspojkar. Dom är snart 16 och 19år o anser / tror tydligen att dom bor på nåt slags hotell. Det är såå lite jag ber dem att göra hemma, typ hålla i ordning i sitt rum, sätta in rena kläder i sina resp skåp och tömma diskmaskin (UTAN att man ber om det). Funkar INTE!! Speciellt nu sommartid tar det kål på en, skönt att semestern är över idag för min del så behöver man inte se på det.
Den äldre jobbar så han har nån slags rutin om dagarna men då han är ledig är dom vakna till 3-4 på natten o sover till 15-16 tiden på dagen. Sen försvinner dom före man hinner påminna dom om sysslorna, slösar allal pengar på snabbmat trots att här hemma finns mat varje dag. Sen ser man egentligen inte till dom på hela vår vakna tid. Vad hjälper? ingenting...hur jag än förklarat o sagt att så här är det, att vi alla måste hjälpa till så..nej. Dom "glömmer" eller "har jättebråttom" o så e dom borta.
Har nån annan det så här? Jag har sagt åt den äldre att då han gjort armen (om ett år skall han dit) kan han flytta till nåt eget om det inte ändras här hemma, vi är faktiskt flera vuxna som alla skall trivas här hemma....Sen har jag en 17 årig dotter som är av helt annan valuta o bor själv redan, tar ansvar, klarar av både jobb o skola o är allmänt skötsam. Lilltjejen på 7år är den enda vi ser här hemma....vad ska man göra???