• Anonym (Kan man?)

Kan man överge sitt barn?

Kort bild av min sitation.. Jag är ensam med 3 barn, 2 på halvtid och 1 på heltid. Minstas pappa mår dåligt och det har varit ett helvete länge nu. Umgänget funkar inte. Jag är slutkörd, har inget mer att ge. Ansökte om kontakthem .. Men pappan godkände det inte , så det gick inte att göra ngt. Jag har ingen familj. Nu blir vi snart hemlösa också.. Har bott kvar här för barnens skull, men jag fixar det inte ekonomisk, trots heltidsjobb . Har letat lght läänge, men får inget. Så det känns som jag går under. Vad gör man? Kan man lämna bort sitt barn? Jag ser ingen annan utväg...

• Svar på tråden Kan man överge sitt barn?
  • Lena

Har du bra kontakt med de andra barnens pappa så kanske han kan hjälpa dig.

• Anonym (Kan man?)

Jo, fast han tar ju inte min minsta..som är tuffast för mig och som jag har 24/7.

• cookiedoh

har du varit i kontakt med bvc? kanske det finns natt mer som kan goras for a ge dig stod utan behova pappas tillstand?

• Lena

Han skulle inte ta den minsta om du bad honom heller?

• Anonym (Kan man?)

Familjeenheten tror jag det hette. De menade på att minsta var lättplacerad. Glad och pigg och inga " fel". Bra ålder. Usch, det var hemskt! Men pappan var tvungen att godkänna. De ringde och pratade med han.. Men han skulle hjälpa.. Bl.a. Bl.a. Bl.a. Har inte hänt ngt.

• Anonym (Kan man?)

Nä, det skulle han inte. Han ska få barn vilken dag som helst nu..+ 10 dagar.

• Lena

Du kan inte söka om enskild vårdnad? För du behövs inte hans godkännande.

• Anonym

Om pappan inte själv kan hjälpa till med barnet så borde han ju gå med på att barnet för en stödfamilj som kan avlasta dig kan man ju tycka.

• Anonym (Kan man?)

Jo, det skulle jag nog. Skulle nog få det med, med tanke på hur han betätt sig. Men jag vet inte hur jag ska orka längre . Hur jag ska försörja oss.

• Anonym (Kan man?)

Man kan tycka det ja. Störd.

Svar på tråden Kan man överge sitt barn?