• bruuden

varför markerar en kastrerad hankatt?

har aldrig sett min 9åriga katt markera så som han gjorde nyss.

han satt och luktade länge på en buske,sen vända han baken till lften på rumpan sen duschade busekn

brukar kastrerade katter göra så?

• Svar på tråden varför markerar en kastrerad hankatt?
  • vittis

hur gammal va katten när den kastrerades?

• Alexandra77

Det gör min hela tiden där ute och han kastrerades när han var under ett år.

• Alexandra77

Det är bara min ena pojke som gör det, den andra gör det inte så det är nog individuelllt.

• bruuden

min har säkert oxså gjort det förut bara det att jag ej lagt märke till det förut.

den kan även kissa inne på våren varje år(blir lack på det) gör era det med?

kan förtydliga att vår är innekatt går endast ute i löplina.

• Alexandra77
    bruuden skrev 2011-07-05 21:39:24 följande:
    min har säkert oxså gjort det förut bara det att jag ej lagt märke till det förut.

den kan även kissa inne på våren varje år(blir lack på det) gör era det med?

kan förtydliga att vår är innekatt går endast ute i löplina.

Jo det är säkert så att han alltid gjort det. Min katt kissar aldrig inne, han gjorde det när han hade uvi men det var pga det. Men alltså det är bara på våren han kissar inne?
  • IceJossan

Utekatt? De gör så, de markerar revir. Även kastrerade honor kan göra detta. Det är bara det att okastrerade katter oftast har så väldigt mycket hormoner och starkt behov av att hävda sitt revir att de även ofta markerar inomhus trots att inget hot mot reviret finns. Din katt (precis om mina) har väl behov av att hävda sitt revir ute, därför skvätter de.

• bruuden

ja det märks att han vill vara ensam katt jagar bort alla katter inom synhåll, jag hade ett tag 2 katter men den spöade han jämt så den flyttade till mamma.

Svar på tråden varför markerar en kastrerad hankatt?