• Luullis

Hjälp! Lock för örat!! Hur få bort det??

Imorse vaknade jag med lock för ena örat och jag får inte bort det, är grymt störande! Tips? Vad kan man göra åt det? Vet att det finns på apoteket att köpa något som man kan ta till med, men det ska ju inte behövas tycker jag...

• Svar på tråden Hjälp! Lock för örat!! Hur få bort det??
  • Luullis
    SilverEmma skrev 2011-07-05 21:12:49 följande:
    Gäspa?
    Hjälper inte! :(
  • SilverEmma
    Luullis skrev 2011-07-05 21:14:43 följande:
    Hjälper inte! :(
    Typiskt...
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • little mommy

pröva häll varmt vatten i örongången sen låt det rinna ut, och sen topsa efter.

varmt vatten löser upp vax så proppen släpper nog snart::) 

i annat fall finns revaxör på apoteket receptfritt. 

• Luullis
    little mommy skrev 2011-07-05 21:27:09 följande:
    pröva häll varmt vatten i örongången sen låt det rinna ut, och sen topsa efter.

varmt vatten löser upp vax så proppen släpper nog snart::) 

i annat fall finns revaxör på apoteket receptfritt. 
    Ska testa det!

Ska köpa det på apoteket imorgon om det inte försvunnit!
  • Hallonröd

Jag hade det för 1 månad sedan...satt i flera dagar, hjälpte inte vad jag än gjorde! Till slut blev det ohållbart att höra så illa och framför allt på jobbet så jag gick till VC:n så de fick spola ur örat! Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Luullis
    Hallonröd skrev 2011-07-05 21:39:00 följande:
    Jag hade det för 1 månad sedan...satt i flera dagar, hjälpte inte vad jag än gjorde! Till slut blev det ohållbart att höra så illa och framför allt på jobbet så jag gick till VC:n så de fick spola ur örat! Flört
    Usch det vill jag gärna slippa! Men det är riktigt jobbigt att inte höra på ena örat!
  • Mannagrynsgröt

Provat att "tryckutjämna"? Håll för näsan, håll munnen stängd och försök blåsa ut hårt, då tvingas luften ut genom öronen eftersom andra gånga är stängda. Svårt att förklara.

• Hallonröd
    Luullis skrev 2011-07-05 21:43:10 följande:
    Usch det vill jag gärna slippa! Men det är riktigt jobbigt att inte höra på ena örat!
    Men det är ju ingen fara med att spola örat....iofs gjorde det lite ont på mig men det var för att hon som gjorde det var en gammal darrhänt kvinna Obestämd...hon kom emot (hade en vaxpropp) så att det tryckte mot trumhinnan Rynkar på näsan

När det släppte så var det som en befrielse...det var så skönt att kunna höra ordentligt igen Glad
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Luullis
    Mannagrynsgröt skrev 2011-07-05 21:44:01 följande:
    Provat att "tryckutjämna"? Håll för näsan, håll munnen stängd och försök blåsa ut hårt, då tvingas luften ut genom öronen eftersom andra gånga är stängda. Svårt att förklara.
    Testar det nu och det fungerar inte heller.. blir lite bättre men sen sämre igen när jag slutar...
  • Luullis

Det är fortfarande kvar så jag puffar upp för fler tips!

Svar på tråden Hjälp! Lock för örat!! Hur få bort det??