• FamHull

Varför tror flyg-/resebolagen att barn under 2 år inte äter mat?

Har funderat på en sak o tänkte att nån här kanske har svaret.
    Iaf när man flyger charter så får barn under 2 år ingen mat. Vad tror flygbolagen att dom barnen lever på? Från 1 år äter väl (nästan) alla barn vanlig mat. Det borde iaf finnas som val. Det blir ju ännu mer "besvärligt" när man inte får ta med sig vad som helst genom säkerhetskontrollen. Dottern på snart 1,5 år äter ju inga barnmatsburkar eller dyl.

• Svar på tråden Varför tror flyg-/resebolagen att barn under 2 år inte äter mat?
  • sunshiiine86

Jag har tänkt på exakt samma sak, vi ska flyga charter nu i augusti, hon kommer vara över ett år, vad ska man göra liksom, fanns tillval till sonen 3 år. Barnmat halva priset av vuxen. Perfekt tänkte vi men gick inte att boka till dottern :(

• Luullis

Tror att man kan beställa in en extra tallrik mat om man vill.
    När vi flög när dottern var 18 månader var dom snälla och gav henne en tallrik barnmat också, trots att vi inte betalat för den. Dom hade över tydligen...

Men jag undrar det samma som du! Okej att barn under 1 inte äter maten, men 2?

• FamHull
    sunshiiine86 skrev 2011-07-05 21:15:19 följande:
    Jag har tänkt på exakt samma sak, vi ska flyga charter nu i augusti, hon kommer vara över ett år, vad ska man göra liksom, fanns tillval till sonen 3 år. Barnmat halva priset av vuxen. Perfekt tänkte vi men gick inte att boka till dottern :(
    Ja men precis! Har oxå en son på 3 år o till honom e det ju inga problem.
  • magelita80

Jag var i turkiet förra veckan med ving och då fick vi väla till barnmat till sonen och det kostade inget

• FamHull
    Luullis skrev 2011-07-05 21:16:59 följande:
    Tror att man kan beställa in en extra tallrik mat om man vill.
    När vi flög när dottern var 18 månader var dom snälla och gav henne en tallrik barnmat också, trots att vi inte betalat för den. Dom hade över tydligen...

Men jag undrar det samma som du! Okej att barn under 1 inte äter maten, men 2?
    Ska faktiskt ta o kolla på det!
    Undra om man ska vända sig till rese-/charterbolaget eller till själva flygbolaget...
  • Vickan I

Ja visst är det dunt! Men angående kontrollen så kan man ta med vätska och mat till barnet utan problem. Det gjorde vi. Visade bara vad vi hade med. Var drickyoghurt, smoothisar, mackor och annat. Välling bad vi om vatten till efter kontrollen (thevatten i ett fik). Men hade nog gått bra det med, mest att vi ville ha det varmt då.

• FamHull

Gick i o läste lite mer noggrant på resebolagets hemsida nu o det står att man kan boka barnmat kostnadsfritt till barn 0-23 mån. Gick in på "Mina sidor" o där kan ju nu helt plötsligt välja mat även till dottern, fast till en kostnad av 80:- Dock vill sidan inte riktigt samarbeta o beställningen verkar inte gå igenom. Men får väl kontakta dom imon istället.

• caroline88

På ving fanns det mat att boka till vår 1,5åring.. Fanns att välja babymat för ingen kostnad. :)

• Smilly

Handlar det inte om att man inte har någon plats för barn under 2? Biljetten är väl billigare för att barnet sitter i knät? Måste ju handla om platsbrist då. Var ska de ställa brickan? Men det är klart... någon annan mat som inte kräver bricka kanske de skulle jobba på.. ;)

• Jenny Hä

Vi var till Grekland med vår 8 månaders för 2 veckor sen o vi fick yoghurt o en barnmatsburk o en banan o russin till henne på flyget.  Vi åt i omgångar jag o pappan , hon i mitt knä när han åt o tvärtom , inget problem alls.

• FamHull

Kontaktade dom idag o mkt riktigt kunde man boka gratis barnmat till barn under 2 år. Dock va det bara 6-mån "babymat" som stod på menyn. Riktig mat gick inte att välja till. Så vi valde "babymaten", kostar ju ändå inget. O sen får vi väl köpa med nåt oxå.

Ska faktiskt försöka luska vidare i det här om varför små barn inte får någon mat. Borde iaf finnas från 1 år då dom flesta i den åldern äter riktig mat.

Svar på tråden Varför tror flyg-/resebolagen att barn under 2 år inte äter mat?