• Päron1986

3, telia, tele2?

Ni som har / haft 3, telia eller tele2... vad har ni att säga om dem?

Täckning, service-anda / kundtjänst, utbud, abonnemang, erbjudanden, priser...

Främst abonnemang jag är ute efter...

antingen maxi, total eller komplett...

• Svar på tråden 3, telia, tele2?
  • Just me

Hej!

Jag har hela tiden haft Tele 2 men sen ville jag köpa en ny telefon vilket blev en Iphone, förra året i januari. Telia hade då de bästa erbjudandet så jag valde den. Är sååå missnöjd med Telia så det är inte klokt, min sambo tycker lika. Tänkte sen att kanske kanske så kan det vara Iphonen men sambon har HTC och täckningen är lika kass där.
    Vet inte men jag har fått för mig att Telia var mycket bättre förr.

Efter nyår är det dags att förnya igen och då kommer jag garanterat inte att välja Telia något mera.

Ser fram emot att läsa här i tråden och se vad andra tycker om de olika abonnemangen  

• Päron1986

Ah, ja jag har fått den känslan... att telia var bättre förr.
    Tele2 har ju bra täckning faktiskt det måste jag erkänna.. men de har krånglat med mig nu under vår-sommar när jag varit i kontakt med kundtjänst och då blir jag lite sur,,.

• Lindreas

Jag har haft tre i många många år, och har faktiskt aldrig varit missnöjd. Jag har nästan alltid mottagning, även långt ute i skärgården, deras kundservice är skitbra (dumt att de inte längre har öppet dygnet runt bara. ) och många olika abonnemangsformer att välja mellan. Just nu har jag Tre Total (eller var det heter), och betalar 599 kronor i månaden (med en hundring i rabatt), då ingår 3000 fria minuter, 3000 sms/mms och fri surf. Det passar mig perfekt!

• Päron1986
    Lindreas skrev 2011-07-06 14:21:18 följande:
    Jag har haft tre i många många år, och har faktiskt aldrig varit missnöjd. Jag har nästan alltid mottagning, även långt ute i skärgården, deras kundservice är skitbra (dumt att de inte längre har öppet dygnet runt bara. ) och många olika abonnemangsformer att välja mellan. Just nu har jag Tre Total (eller var det heter), och betalar 599 kronor i månaden (med en hundring i rabatt), då ingår 3000 fria minuter, 3000 sms/mms och fri surf. Det passar mig perfekt!
    Varför har du en hundring i rabatt?
  • MAM88

Varning varning ! Köp inte TRE ; tre fungerar inte i Östersund, en liten bit utanför Lund eller på Hisingen i Gbg.

• Päron1986
    MAM88 skrev 2011-07-06 15:06:36 följande:
    Varning varning ! Köp inte TRE ; tre fungerar inte i Östersund, en liten bit utanför Lund eller på Hisingen i Gbg.
    Hmm, jag har nog aldrig varit på någon av de ställena ;)
  • Just me
    Päron1986 skrev 2011-07-06 14:16:37 följande:
    Ah, ja jag har fått den känslan... att telia var bättre förr.
    Tele2 har ju bra täckning faktiskt det måste jag erkänna.. men de har krånglat med mig nu under vår-sommar när jag varit i kontakt med kundtjänst och då blir jag lite sur,,.
    Ja det är det som kan vara lite negativt med Tele 2, just när man ska få tag i kundtjänst och vill ha hjälp med dem.. annars är de toppen! 

Jag har också hört att 3 inte ska vara så bra men det kanske har att göra lite att göra med vart man bor?! 
  • Lindreas
    Päron1986 skrev 2011-07-06 15:03:41 följande:
    Varför har du en hundring i rabatt?
    Jag kommer inte ihåg varför, men jag tror det var för att jag tyckte att det blev lite för dyrt att betala 699 i månaden när mina fakturor normalt låg på mellan 5 och 600, men att abonnemanget normalt passar mig bra.
  • Päron1986
    Lindreas skrev 2011-07-06 22:28:30 följande:
    Jag kommer inte ihåg varför, men jag tror det var för att jag tyckte att det blev lite för dyrt att betala 699 i månaden när mina fakturor normalt låg på mellan 5 och 600, men att abonnemanget normalt passar mig bra.
    ahaa, men vad smart. då ska jag också "pressa" lite på det!
  • Myten

Man kan basera sitt val på några få på ett forum som detta, eller så lyssnar man på större undersökningar som t.ex. Svenskt Kvalitetsindex som hela branchen går efter: totalcom.se/telia-bast-i-klassen
    De gör en stor undersökning varje år, och resultatet är något mer trovärdigt än det lilla underlag av människor man möter på ett forum.

Sedan kan kundtjänsterna vara bra att ha nytta av. Tidningen Mobil testade dem: www.mobil.se/articles/test-operatorernas-kundtjanst-1.471192.html

Hoppas att det är till någon hjälp! 

• Päron1986

Jag gillar litet och personligt. Sen så vet jag ju såklart att det itne blir nån vidare bra statistik av det..

Tack för länkarna. Ska kolla in dem!

• Tenshii

Jag har kört Telia och Tre. Har Telia privat, Tre hade jag på min förra jobbmobil. Av de två väljer jag helt klart Telia.

Jag hag bara behövt kontakta Telias kundtjänst när jag hade en fakturafråga, det gick snabbt och smidigt. Har inget att klaga på där. Tre:s kundtjänst har jag aldrig behövt kontakta för egen del så jag kan inte säga så mycket om det ur ett personligt perspektiv. 

Täckningsmässigt så är Tre under all kritik. Vet inte hur många gånger jag fick använda min privata mobil i tjänsten då Tre:s nät inte ville vara med i leken. Det var ett problem som alla på min arbetsplats ofta upplevde. Hos Telia har jag nog inte varit helt utan täckning sedan tidigt 2000-tal. Det kan hända att man tappar 3g-nätet en stund på vissa ställen, men det är oundvikligt hos alla operatörer och inget Telia-specifikt. 

Telias säljare har alltid varit väldigt bra i mina ögon med. Jag har alltid fått det jag behöver, inte det som säljaren tjänar mest på. SMS:ar en hel del så jag blev tex positivt överaskad när jag blev uppringd och erbjuden flatrate för mina SMS. När det kommer till Tre så fattade de aldrig att jag hade ett företagsabb och inte kunde påverka vilka tjänster jag hade. De ringde och tjatade om sina erbjudanden ganska ofta fast jag sagt att jag inte kan påverka mitt abb eller vill att de ska ringa mig. 

Svar på tråden 3, telia, tele2?