• thebettygirl

Hyra bra partytält i Göteborg

Finns det någin här som kan tipsa om något bra ställe man kan hyra partytält på till en billig penning i Göteborgstrakterna? Maken och jag gifte oss borgerligt tidigare i år och tänkte ha en liten fest för våra vänner i form av kräftskiva i slutet av augusti och hoppas då att kunna ha detta ute på altanen som är rätt stor (3,5x8 m) men då man aldrig riktigt kan lita på vädret vore det ju bra att regnsäkra det hela... Tältets storlek begränsas alltså av bredden så det sätter vissa hinder för några av de företag som jag har tittat på. Hur många vi bjuder beror på om vi får tag på tält och hur dess storlek begränsar antalet deltagare

• Svar på tråden Hyra bra partytält i Göteborg
  • Memnok77
    thebettygirl skrev 2011-07-05 22:11:10 följande:
    Finns det någin här som kan tipsa om något bra ställe man kan hyra partytält på till en billig penning i Göteborgstrakterna? Maken och jag gifte oss borgerligt tidigare i år och tänkte ha en liten fest för våra vänner i form av kräftskiva i slutet av augusti och hoppas då att kunna ha detta ute på altanen som är rätt stor (3,5x8 m) men då man aldrig riktigt kan lita på vädret vore det ju bra att regnsäkra det hela... Tältets storlek begränsas alltså av bredden så det sätter vissa hinder för några av de företag som jag har tittat på. Hur många vi bjuder beror på om vi får tag på tält och hur dess storlek begränsar antalet deltagare

Vi tittade på att hyra ett större tält när vi gifte oss i trädgården men kom fram till att det inte var någon större skillnad i pris på att köpa och hyra. Köpte ett stort tält från Jysk som fungerade helt ok kvalitetsmässigt för 2-3 tusen och sålde det vidare på blocket för ett par hundralappar mindre.

Du kan eventuellt ha ett problem med bredden på altanen, de flesta större tälten är 4-5 meter breda, men det kan man ju lösa genom att sätta två stycken 3x3meterstält brevid varandra.

Svar på tråden Hyra bra partytält i Göteborg