vad kostar ett hus i månaden??
Hej
vi säger att jag köper ett hus för en miljon vad kostar då det huset i månaden
inkls värme och el och allt sådant på ett ungefär/per månad?
Hej
vi säger att jag köper ett hus för en miljon vad kostar då det huset i månaden
inkls värme och el och allt sådant på ett ungefär/per månad?
Det är nog en alldeles för generell fråga. Det beror ju helt på låneräntan (antar att du ska låna), om du ska amortera, hur vindtätat huset är och hur stort (el) osv. Med lite mer detaljer är det kanske lättare att uppskatta.
Det beror på.
Hur stort är huset?
Hur värms det upp?
Hur gammalt är huset?
Vad har ni för vanor och hur många är ni i familjen?
Hur noga är ni med att jaga bästa avtalen hela tiden?
El, värme, vatten, underhåll, reparationer, försäkringar, fastighetsavgift, räntor, amorteringar, sophämtning... Det går inte att svara på din fråga TS.
Går inte att besvara utan fler detaljer. Bara lånedelen kan ligga mellan 0 och 70 000kr/år
Beror på allt mellan 0-uppåt i månaden med lån drift och underhåll försäkring.
jag tänkte mer som så här att ni som har en villa runt miljonklassen hur mycket kostar eran villa per mån?
jag har inte vallt ut något aktuellt objekt, men jag vill bara ha ut en uppskattning vad det kan kosta.
Idag lägger jag ungefär 5000 kr på en liten lägenhet i månaden, går det få hus för den summan eller är det mycket mer man får lägga per månad?
Jag har aldrig haft hus så jag har ingen aning om priser, så vore kul och veta lite
vårt hus kostade 1 miljon prick och vi betalar
lån: ca 3500:-
uppvärmning: 1600:-, vi har pelletsuppvärmning och köper 8 pallar/år till detta pris, dock räcker detta i ca 15 månader.
el: ca 1000:-
soptömning, tömning av brunnen (egen brunn) samt sotare: ca 3000-4000:-/år, detta är bara en uppskattning om vad jag har för mig att det kostar..!
vet inte om jag glömt något.. men sen måste du ju själv betala om det händer oförutsedda utgifter på kåken, så du bör ju även spara någon/några 1000 i månaden..
vårt hus är ca 130kvm+70kvm.
kanske har jag glömt något, men ungefär såhär ser det ut..
våra utgifter ändrades från när vi bodde i hyreslgh från ca 10000:-/månaden totalt med alla räkning till ca 20000:-/månaden nu.. så för oss ändrades det mycket även om själva huset i sig inte är så dyrt.. det är allt runt omkring som kostar.. för vår del blev en stor skillnad att vi blev tvungna att använda bilen till jobb och skola istället för att kunna cykla eller gå dit..!
pelletsen kostar alltså 1600:-/månaden kanske jag skulle ha skrivit
oj tack för svaret :)
det lät väldigt dyrt med hus (tänker med alla utgifter runt omkring) man kanske gör rätt i att bo lägenhet så länge det är möjligt och spara pengar tills dess att man hittar en villa.
Vårt hus köpte vi för 1,4miljoner-med drift och allt betalar vi cirka 9000kr/månad. Ibland är det bättre men lägenhet men ändå superskönt med eget hus. Lycka till...
jo förstår den fina känslan med hus.
Vi har planer på skaffa segelbåt i framtiden och då underlättar det nog om man har hus så man kan ställa upp den och underhålla den på ett smidigt sätt, det går iofs kanske orda på annat sätt om man bor i lägenhet