• frida198004

gravid utan förhöjd temp?

Hej!
    Jag undrar helt enkelt som rubriken anger: kan man vara gravid utan en förhöjd kroppstemperatur (förutsatt att man tempat långt innan och vet exakt vad man har i vanliga fall)? (vet ju att det höjs efter äl och förblir förhöjd fram till ngn dag innan mens då den går ned igen såvida man ej är gravid för då förblir den förhöjd).

Tack på förhand!
    Frida

• Svar på tråden gravid utan förhöjd temp?
  • Jenny Barnmorska

Hej Frida!

Ja visst kan det hända, men det vanligaste är dock att det är en liten obalans i hormonerna som orsakar att tempen ligger fortsatt lågt.

Mvh Jenny

• frida198004
    Jenny Barnmorska skrev 2011-07-06 11:17:34 följande:
    Hej Frida!

Ja visst kan det hända, men det vanligaste är dock att det är en liten obalans i hormonerna som orsakar att tempen ligger fortsatt lågt.

Mvh Jenny
    Hej igen!

Nu vet jag inte riktigt om jag förstod korrekt - man alltså vara gravid trots ingen temperaturhöjning? och isf så har man en liten obalans i hormonerna?  är detta vanligt?

Vilka hormoner rör det sig om i så fall? är det något man har obalans i även innan man blir gravid i så fall? hur ger det sig uttryck?

Tack på förhand
    /Frida
  • Jenny Barnmorska

Nej det kan vara antingen att du är gravid och tempen ändå ligger normalt. Men det är troligast att du INTE är gravid och att dina hormoner är lite i obalans då höjs inte tempen som den normalt gör i samband med ägglossningen. Det är många olika hormoner som styr ägglossning och mensen och de är ganska känsliga och hamnar lätt i obalans. det brukar rätta till sig av sig självt.

Du behöver inte puffa jag svarar när jag ser att du har skrivit något nytt.

Svar på tråden gravid utan förhöjd temp?