• cate81

Ni som plussat hade ni oxå symptomer direkt efter äl??

Hej!

Jag hade äl 30 juni menscykel på 29 dgr. Så jag har bim 15 juli. Men känner sen 2 dgr efter äl hugg i ena sidan av ljumsken,  stickningar ibland kommer det o går som molvärk sen fick jag en smärta i livmodern som strålade typ till mellan benen 3 dgr efter äl det gjorde ont så jag fick stanna till undrar om det finns någon mer här som har  eller haft samma känningar och det visat sig vara pos.?

• Svar på tråden Ni som plussat hade ni oxå symptomer direkt efter äl??
  • Elli7801

Precis så där kände jag efter ÄL. Har BIM den 18:e juli så vi får se vad det betydde!

• cate81

spännande:)) Nån mer som plussat o hade samma känningar???

• Wilhelmine

Jag har ont i äggstockarna även flera dagar efter äl. Får se vad det betyder, ja.

• Pillowcase

Dessa känningar hade jag några dagar efter ÄL. En vecka innan BIM började jag må illa och kräkas. Lycka till ;)

• cate81

Nauseous: Fic k du plus då? hade du några förändringar i brösten jag har bara haft lite större bröst på mina andra grav. det onda spända började 1 vecka efter att jag plussade måste man ha ont i brösten?

• Vos

Jag hade äl i torsdags och fredags.
    I lördags morse vaknade jag och mådde illa.
    Sen har jag mått illa sedan dess...
    Har bim på torsdag nästa vecka.

Är jag gravid så är det väldigt tidiga symptom.
    Har inga andra symtom (än så länge)

Lycka till alla som väntar på plus

• litenpanda

cate81: jag ligger precis lika som du Jag har också lite känslor i livmodern men tror för min del att det lika gärna kan vara skenis, så var det förra månaden...

Däremot så var det så min förra graviditet: jag började känna molvärk runt 3 dagar efter äl, och plussade sen vid BIM!

Jag hade knappt några känningar i brösten förra gången vad jag minns.

• Pillowcase

Kan även tillägga att man måste inte ha några symtom. När jag väntade min dotter för tre år sedan hade jag inga symtom förutom att nejden uteblev. Kände mig inte alls gravid o fatta det själv inte förrän magen börja växa. Alla graviditeter är väldigt olika :)

• Pillowcase

Mensen uteblev, menade jag såklart. Skriver från iphone så det blir lite fel ord här och var :)

• aikidoaasa

Jag tror att jag hade ÄL mellan den 28-30/7. Jag hade ont i magen så som jag brukar kunna ha under den dagen men nu utraget under flera dagar...?

I måndags hade jag fruktansvärt ont i brösten, speciellt bröstvårtorna... vilket har hållt i sig tills nu. De känns svullna och tunga och även min make har kommenterat över att de känns aningen annorlunda... (det lilla som han fått röra vid dem för att det har gjort så ont...)

Jag önskar verkligen att det betyder ett stort plus för mig snart! Jag är urless på att det alltid har handlat om någon form av skengraviditet... som jag hade de första månaderna när vi startade med att försöka... nu var det några månader sedan jag faktiskt kände "något".

Vi får helt enkelt hålla tummarna!  

• Elli7801

Håller tummarna för er alla!

Själv har jag fortsatt molvärk och känner mig lite svullen nu. Borde vara ÄL +5 om vi nu lyckats...

• cate81

hehehe jaa det återstår o se:)) Lycka till alihopa!! Igår kväll fick jag en jättekonstig smärta precis underblindtarmen mot livmodern högra sidan det typ drog som en muskel jättekonstig men vi får se jag tar ju första gången epa glandin denna månad:)

• Wilhelmine

Nu kommer facit, eftersom jag plussat. :) Ont i nedre delen av magen hela tiden (molvärk) från ca vid ägglossning. Plussade idag på BIM-4.

• Galino
    Wilhelmine skrev 2011-07-14 08:21:13 följande:
    Nu kommer facit, eftersom jag plussat. :) Ont i nedre delen av magen hela tiden (molvärk) från ca vid ägglossning. Plussade idag på BIM-4.
    Grattis! Vad härligt! Solig
  • aikidoaasa

Visst var det symptom på att jag är gravid!

Det efterlängtade plusset kom för två dagar sedan och jag är så glad över att ha fått det!

Så visst kan man känna av symptom väldigt tidigt.  

• Drömmaren3

Grattis ni som plussat =)
    Själv hade jag ÄL den 10, helt säkert för då hade jag illamående och extrema trådiga, ni vet. Vi myste den 9. Men från när räknar jag, ägget fäster ju typ 5 till 6 dagar efter, räknar jag med ÄL dagen den 10 eller börjar jag den 11.
    Idag har jag jätte öm mage där nere, strålar ut bland låren ibland, aldrig känt så? Magen är så öm att det ibland gör ont när jag sätter mig, måste liksom stanna till =)
    Men antingen är det 5 dagar sen ÄL om jag ska räkna med den 10 eller bara 4?

• Elli7801

Jag plussade idag! Plus

Hade molvärk direkt efter ÄL och kände hur det stack till kring äggledar- och livmoderstrakten. 

Med facit i hand upplevde jag tidigt att "det tog sig". I övrigt inga andra symptom!

Grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er som inväntar denna eller nästa BIM! 

• litenpanda

Facit för mig blev också plus! Känningarna i magen började på ÄL+4. Det började med att det spände och drog, även ner i ljumskarna och i äggledar-trakten, sen gick det över till mer och mer molvärk.

Svar på tråden Ni som plussat hade ni oxå symptomer direkt efter äl??