Teneriffa nu i december tips mottages snabbt!!!
Är det ngn som har varit på Teneriffa så här årstid??? Hur är det med vädret? Varmt eller så där?? Vattnet i oceanen?
Är det värt att åka dit NU?
Tacksam för alla svar
Är det ngn som har varit på Teneriffa så här årstid??? Hur är det med vädret? Varmt eller så där?? Vattnet i oceanen?
Är det värt att åka dit NU?
Tacksam för alla svar
Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Dag °C 20 21 22 23 24 26 28 29 28 26 24 21
Natt °C 14 14 15 16 17 19 20 21 21 19 17 16
Soltim/dag 5 6 7 8 9 10 10 10 8 6 5 5
Vatten °C 18 18 18 18 18 18 21 22 23 22 18 18
klippt från vings hemsida, gå in där och kolla (eller på annan researrangör)
Vi var där i februari o då var inte superduper varmt... Det var skönt shortsväder på dagarna o på med tröja på kvällarna. Bada... inte i havet - iskallt, poolen på vårt hotell var inte uppvärmd så den var inte heller jättevarm. Plumsade nån gång under veckan i poolen. Men vill ni åka ner o inte ligga på stranden så är det nog lagom, vill ni ligga på stranden eller vid poolen skulle jag vänta tills varmare eller åka längre bort.
Vi har varit på Teneriffa i januari/februari och då har det varit helt ok. Det är som en fin svensk sommar. Vi är ju inte direkt bortskämda med varmt vatten hemma heller. Fast jag som är vansinnigt förtjust i denna vackra och trevliga ö skulle säga att det är värt att åka dit precis när som helst. Ha en jättetrevlig resa. Själv åker jag i slutet på januari.
Tack för era svar, men är det någon som har varit på Teneriffa i DECEMBER?
Nej, men kolla på deras hemsida tenerife.nu där finns en karta för 5dagar på rad och nu är det i alla fall kanonväder.
kan verkligen tipsa om tenneriffa... ungefär som våran svenska sommar där u, ta med någon varm tröja till kvällen, kan blåsa lite! Lycka till!
Mina föräldrar bor på Teneriffa... För två veckor sedan var det regnigt, och för några dagar sedan så berättade de att det var "Kalima" alltså sandstorm.
Annars varmt & soligt mellan 20-25 grader. Varmare än normalt för den här tiden på året alltså... !
OBS! Detta gäller Södra Tenerfiffa (Los Americas & Los Christianos) & inte norra såsom Puerto de la Cruz - där det oftast är regnigare och några grader kallare!
Tack alla för era svar!! Vi ska dit imorgon, söndag Det blir den Södra delen: (Los Americas & Los Christianos)
kram
Vi kom hem i söndags från Tenereiffa (Playa de las Américas) vi hade fint väder ca 25 grader och sol heeeeela veckan. Inte en droppe regn!